För soliga tider

Det var verkligen trevligt idag! God mat, trevligt sällskap och vackert väder. Kan det bli bättre? Nej

Och apropå sol så måste jag handla loss lite saker på apoteket. Det borde ni med göra om ni inte redan gjort det. Och efter ni varit i solen glöm INTE att smörja in er, vare sig det är mer After sun eller vanlig lotion. Det är även bra för att få en snygga bränna och brännan håller i sig mycket längre också. Detta måste jag handla in, och även en ny flaska linsvätska.

(tyvärr ingen bild)

ACO Summer Lipgloss SPF 15 , 79;-
ACO Efter Sol gel
ACO efter sol gel


http://www.aconordic.fi/prod/images/default/www_Large/sense_care_summer_breze_bodylotion.jpg
ACO Sense & Care Summer Breeze, 59;-
" Är en lätt sommarfräsch kroppslotion med naturliga oljor av mango och passionsfrukt som gör din hud mjuk och len."
Den måse ju lukta hur gott som helst!

Sommar väder.

Hej hej!
ska precis gå in i duschen. Det är strålande sol ute och jag hinner inte sola idag! jävla skit alltså, för jag hann knappt sola igår, drygt 1 timme bara. Och nu klockan 15.00 ska vi iväg och grilla hos min mans kompis föräldrar. Lite wierd så, för jag känner inte dom. Men men.

Höres senare och ligg nu inte inne och läs bloggar, utan UTE I SOLEN med er. Läsa och skriva kan ni göra på kvällen haha.

Ha en underbar dag! puss

Finalen

Sitter just nu och kollar på Robinson finalen. Och har dukat upp med morotstavar med dippa samt melon. Idag kör jag på lite nyttigare snacks än igår =D. Kollar ni med? Vet faktiskt inte vem jag vill ska vinna, är inte så jätte insatt.
Vem vill du ska vinna?

http://sockertoppan.files.wordpress.com/2009/03/art51886_0_robinson_deltagare_2009.jpg

Kiss & bajs åldern?

En tanke slår mig när sambon sitter på skithuset och öppnar dörren och säger något liknade:

Han: Det blir nog ingen mer thaimat på ett tag, för det svider i 2:an.
Jag: tack för den informationen
Han: det var så lite så

Hemma hos oss så är vi rätt "öppna" med sådan trams, och har varit så länge jag kan minnas. Folk brukar ju tycka att det är pinsamt och äckligt, men äh va fan alla gör det. Annars lär man ju ha en dålig magen hehe=D
 
DAGENS FRÅGA !

Ni som har eller haft förhållande, hur öppna brukar ni vara med fisar, rapar, bajs och kiss?

Springer ni till toan så fort ni ska fisa för att han inte ska höra....? hehe

Ni ska jag hoppa in i duschen för vi ska iväg och se Chelsea - EVERTON på harry's. Och det blir nog en öl på det med=)

soooool ute!

Äntligen har solen kommit fram till balkongsidan. Jag har suttit och väntat hela morgonen, så nu ska jag ta fram madrassen och lägga mig där och plugga i solen. Kanske inte det roligaste, men har prov på tisdag så ett måste!

Jag ska nog även inviga min nya bikini, jag tror det är så pass varmt att det räcker med det. Men hörs senare idag när jag förhoppningvis är brun och fin.

Kanske så här brun?



Man kan ju alltid önska iaf =)

Kärlek & godis

HEJ!
Vad händer för er ikväll? medans min man och hans vän från Malmö är ute och dricker öl sitter jag hemma framför tv:n och slappar.

Minns ni sista avsnittet av Sex and the city? När Smith glömde säga något innan han la på luren?

Smith Jerrod: Hey, babe, I flew back...
Samantha: You flew all night? Why?
Smith Jerrod: I forgot to tell you something on the phone... I love you.
Samantha: You flew back to tell me that?
Smith Jerrod: Can you think of a better reason?
Samantha: No, I can't. You have meant more to me than any man I have ever known.

Kommer ni ihåg? Sådan händer ju bara på tv & film trodde jag!, tills älsklingen gjorde samma sak efter han lämnat och låst dörren och börjat gå ner för trappan. Det är nog sådana små saker som gör att man känner sig älskad.

Nog om kärlek nu! För nu ska jag öppna min 2 kilos godis burk som jag fick av mamma när jag skulle åka hem.



Jag har jobbat på den godis fabriken där hon köpte det, dom tillverkar det som finns längst ner!
Scandi candy heter fabriken, ni har säkert sett det i affären.


Makeup

 Här har ni gårdagens sminking. Vad tycker ni?
Lite lösögonfransar på så kan det nog bli en rolig party makeup.







Nu ska jag göra mig iordning och gå till Plantagen, det är ju strålande sol och blå himmel ute. Det kan ju inte bli bättre...=)
Det är även fredag vilket menas med helg.

Helg

Godmorgon på er där ute. Jag tänkte käka lite frukost och så sedan lägger jag ut sminkningen. Eftersom bilderna är på laptopen och jag sitter just nu på den stationära.

Fredag och helg dvs. Händer det något kul för er idag?

God natt

Jag tänkte gå och lägga mig nu.
Imorgon blir det plugga, gå till plantagen (förhoppningsvis regnar det inte), städa, snabbt besök från Malmö, sedan slappa framför tv:n.

Imorgon lägger jag upp bilder på dagens sminkning, som visst bara blev guldig och rosa. Men tyckte det blev rätt snyggt, får se vad ni tycker!

http://images.zwani.com/graphics/good_night/images/goodnightbluebear.gif

and sleep tight

Sushi

Ska precis springa in i duschen. Han och jag ska iväg och äta sushi med några vänner. Inte driekt min favvis mat, så jag åt lite för en stund sedan.
Tänkte köra en lite kinesisk inpirerad makeup bara för det, i brist på annat.
width=

Tänkte köra på rött/rosa och guld. Det är väl ändå klassiska kinesiska färger?

Im singing in the rain

Ja det regnar fortfarande, jag börjar bli hungrig och det blir plugg för mig. Inget kul alls som händer.
Eftersom han inte friat till mig ännu, så tog jag saken i egna händer. Skaffade mig en ring helt själv =)
Alltså en tatueringsring  med 2 hjärtan, ett för han och ett för mig =)


Hahaha, fint va? Tyvärr så vara ju den inte för alltid...

DAGENS FRÅGA: ÄR DU FÖRLOVAD ELLER GIFT ?




Regn,regn & regn

Det är ju sååå himla typiskt. Jag tänkte till Plantagen, det blir drygt 1 mil fram och tillbaka bra motion tänkte jag. Behöver ju en kruka till tomaterna, dom växer så att det knakar. Vad tror ni händer? jo det har börja ösregnar ute, så typiskt när jag ska hitta på något vettigt. Aja tänkte dekorera mina korallfärgade naglar och dammsuga så länge. Har det inte slutat tills dess får jag ju ta och plugga lite, det behövs ju ALLTID!

http://farm4.static.flickr.com/3038/2973913223_804a6038b0.jpg

Vill du gifta dig med mig..?

Nu har jag gått för långt!
Som jag skrev i förra inlägget så gick jag ju upp inatt för att ta in mina plantor, för det blåste så mycket ute.
Som sagt så blåser det ju inte lika mycket nu, och det är 12 grader ute. Så nu har jag satt ut dom  fast i lä på fönsterblecket. Och mina blommor på balkongen har jag också satt i lä så att det inte blåser så mycket på dom.
INTE NOG MED DET! jag har även vattnat dom med ca 40 gradigt vatten så att dom inte ska frysa om rötterna.
HAHAHA.

Tänker er att gifta sig med mig! Den personen måste ju få den bästa och snällaste frun =D.
Så nu undrar jag vad HAN håller på med...? För än har han ju inte friat till mig och inga barn är på väg heller.

http://restaurangeat.com/res/Default/ESS_PasteBitmap0003.png


Sanna's gröna fingrar!

Gud vad det blåste inatt, eller ja det blåser ju fortfarande. Men jag vaknade vid 4.40 av blåsten och att gadrobsdörren stog och slog. Sen så tänkte jag på mina stackars tomatplantor m.m. Tänkte att dom kanske skulle blåsa ner från fönsterbläcket, så jag tog in dom i värmen och nu står som inomhus i solen tills blåsten blir mildare. Dom såg ut att frysa, dom hade "vikt" ihopa sina blad.
Jag måste vara den snällaste som t.om tänkte på mina plantor när jag sover =D.




Bilden togs för exakt en vecka sedan och dom har växt sen dess. Måste iväg till Plantagen för att köpa en till kruka, för dom får knappt plats, eller ja vissa får inte så mycket sol och då växer som ju inte så mycket.
Och ja förresten så här ser det ut, utanför fönstret i köket, ett jäkligt långt fönster bläck. Ett lika dant i extra rummet, men där har jag en balkonglåda med blommor =)

Från vänster: Persilja, gräslök, 3 krukor tomater & den höga är physalis.

För lite timmar på dygnet.

Ska precis sätta på tekokaren och göra mackor. Idag blir det att plugga båda det ena och det andra, har ju matte prov på onsdag och teoriprov om X antal veckor. Man vill ju inte plugga veckan innan direkt. Fy van jag är nervös vill ha det avklarat nu nu nu.

Jag har ju mega mycket att göra idag, skulle även behöva storstäda här hemma. Och sambon hyrde ju 3 filmer i en vecka i fredags. Skulle ju gärna vilja se alla 3 innan dom ska lämnas tillbaka på fredag, får se hur det blir med det.
Men en sak i taget, dvs nu blir det frukost!


Bild från google

Ompyssling och DH

Ca 30 minuter tills Desperate housewives börjar. Ska ni se det ikväll? Jag saknar Edie! förra avsnittet var lite sorgligt.
I väntan tänkte jag ta en dusch och skubba mig, sedan smörja på lite summer glow. Har ju inte gjort det på snart en vecka så jag är brun på ovan sidan av armen och vit på undersidan hehe mindre snyggt!. Ska även tvätta håret och spraya i lite silver läggningsmedel, tycker att det funkar förvånansvärt bra faktiskt trodde inte det. Så till er som har lite gula/orangea toner i håret fråga efter läggningsmedel och fägen silver då. Och det behövs ju inte så mycket, en flaska räcker nog till 5-6 gånger och kostar 45kr på åhlens. Bäst blir ju om du häller det i en sprayflaska så att man kan fördela det bättre genom att spraya.
 
 
http://www.tvfanatic.com/images/gallery/desperate-housewives-cast.jpg

Gillar inte att komma på rubriker.

Jag hittade en sprayflaska inne på åhlens för 20kr, kunde ju inte bli bättre!.
Hittade även ett nytt snyggt nagellack i Isadoras nya sommarkollektion av Wonder nail.
För mig blev det nr 193 Pure coral, det var verkligen kärlek vid första ögonkastet.



Och det som fanns i paketet som jag hämtade ut satt perfekt. Tyvätt fick jag inte dom bruna platåsandalerna ännu, kommer lite senare.


Nu ska jag vattna mina plantor och blommor, antar att pojkvännen inte gjort det medans jag varit borta=).
Ska nog ta och äta lite mellan mål innan kvällsmiddagen med.

home sweet home

Godmorgon! Ligger kvar och myser i sängen. Han gick nyss ut genom dörren, och i morse väkte han mig på det mysigaste sättet. Gud vad jag har saknat det, har ju sovit själv nu när jag varit i Malmö.
Efter jag kom hem igår, körde vi och handla mat sedan åt vi och degade framför tv:n i soffan. Därför jag inte skrev något.

Nu ska jag gå upp och göra mig iordning, har körlektion 10.25 sen efter det ska jag till skolan. Sen ska jag tll stan på jakt efter en sprayflaska, så att jag kan spraya i mer sådan Silver läggningsmedel som jag köpte. Ska även hämta ut mitt paket som kommit =).

Nu ska jag visa er gårdagens smikning. Läpparna satt jag ju inte på tåget med, men tyckte bara det var en kul grej.
. Jag hade inte mycket att jag göra när jag gjorde det och var uttråkad =)

Eye candy & peppermint lips

  

 

Ögonen: Turkos som bas, cerise rosa och sedan flamingo pink över för skarpare färg. (fast min mobilkamera har visst svårt att fånga färgerna). Sedan metallic turkos eyeliner under ögat och vit eyeliner "inne i ögat"

På resande fot

Så nu är allt klart. Jag ska bara sticka iväg och handla ett telefonkort  till mannen min. Alltså sånt kort man ringer utomlands med.
Tänkte dra in till ica och handla något jag kan äta & dricka på tåget. Sedan är jag redo!.
Vi ska handla mat när jag kommer hem, så jag skriver när vi kommit hem då!

Då kommer ni även få se dagens smikning. Idag var den godis inspirerande. Kolla in senare ikväll så får ni se hur häftigt det blev =).

Kram så länge!


Hemresa

Godmorgon!
Sitter här och dricker te och äter mackor samtidigt som jag läser lite bloggar. Är ensam hemma för mamma hade lite jobb, så det är helt tyst. Ingen tv på eller nåt annat, tystnade kan vara underbar ibland.
Jag åker hem idag så jag ska snart duscha och packa väskan. För jag tänkte sticka över till A sen när jag är klar. Hoppas hon är hemma bara, men det är hon säkert =).

Vad ska ni göra idag?

Trötter

Jag ska gå och lägga mig nu, är så sjukt trött. Åker hem imorgon och jag längtar hem till min man, saknar honom! ♥

Jag sa att jag skulle visa er dagens smikning och här kommer den. Har använt min nya ögonskugga flamingo pink samt guldbrunt blandat med ljusare guld. Själv klart ljusrosa-vitskimmrig under ögonbrynet.





Nu kan jag förstå varför personer ibland frågar mig om jag har lösögonfransar på, men nix real deal.



God natt på er!


Nu bär det av

Så nu bär det av till ********* för lite plugg time och mat hoppas jag =).
Blir hämtad om 5 minuter så ska packa väskan med matteböckerna.
Höres ikväll då blir det även dagens sminkning!
HA en underbar söndag!


Stay tuned!

Plugg

Idag är det mammas födelsedag. Hon fick självklart frukost på sängen, som vi alltid får när man fyller år.
Igår firade vi ju henne så hon fick sin 45 packet igår. Och imorse fick hon 2 till frukosten!
Nu ska jag göra mig iordning min pappa kommer strax och hämtar mig så ska vi hem till honom och plugga matte bla. vilket jag behöver hjälp med, "professor" i matematik som han är=D. Det känns skönt.


Så här ser 45 presenter ut, en hel del!

Hej hopp

Vi kom nyss hem från Möllan, vi har varit och ätit födelsedagsmiddag.
Och idag får mamma stå för dagens outfit.


Vart det kommer ifrån vet jag inte förutom att skorna är från skopunkten =).

Men nu ska jag dra, ska möta upp Kinga vid konserthuset. Sen ska vi åka hem till henne! Vad som händer där vet jag ej ännu, förutom bus med chucky.
Höres ikväll när jag kommit hem.
Puss

Nya brills

Gick en runda på stan efter vi varit iväg.
ÄNTLIGEN hittade jag min vita solbrillor! Billiga var dom med =) Im in looooove

59;- på Indiska

Gick in på åhlens och handlade silver läggningsmedel, tänkte spruta i det i håret nu. Som ni vet så tar ju silver bort nyanser som orange/gult. Hoppas att det funkar på mig. Vill helst inte bleka det igen så direkt efter någon dag. Det sliter ju så mycket på håret.

På väg mot ny hårfärg!

JA som ni kanske har sett på nedstående bilder så har jag färgat mitt hår. Hade det ju mahogny innan(som ni även kan se på profilbilden), och nu när sommaren kommer vill jag ha det ljusbrunt-brunt. Så det blev blondering i morse som åkte i. Får ju blondera det en gång till innan jag kan färga det till den hårfärg jag vill ha. För tillfället är det ju morotsfärgat, mindre snyggt att gå på stan med. Självklart visste jag detta, har gjort detta förut. Så jag förväntade mig att det skulle bli rosa eller orange. Men är hellre orange än rosa iaf =).
t

Kan ju säga som så att min hårbotten är VÄLDIGT ljus just nu.
Nä nu ska jag duscha sen lägga mig! Vi ska upp tidigt imorgon, redan 8.45 ska vi vara på kliniken.

Godnatt ♥

Nya örhängen!

Glömde helt bort!
Men dessa örhängena fick jag av mamma när vi var i stan innan idag!
width=
Visst är dom sjuuuuukt söta?

Nu ska jag måla dom med genomskilnigt nagellack, för dem är inte 100% nickelfria dessvärre

Stan och nytt

Så kom hem för dryga 40 min sen, har varit ute hela dagen där jag inte skrivit något!
Var på stan innan köpte 2 ögonskuggor (Flamingo pink & matt svart). ÄNTLIGEN har jag hittat min matt svart, utan glitter utan skimmer! Köpte även en bandanas med cherries, jätte fin.

 
Ögonskugga 49;- /st
Bandanas 39;-

Såhär blev det i håret, sött va?

Godmorgon!

Hej hopp i lingonskogen!
Igår när jag väntade på tåget mot Malmö i Göteborg så stack jag in till Femman. Detta följde med :)
 Slapp t-shirt by Rut mf.l 129 ;-
 Aprikos färgade shorts by H&M 49,50;-

Jag köpte tidningen Glaze att läsa på tåget, och då fick man en bikini som gåva som fanns i olika färger, jag valde rosa. Det var ju inte den bästa passformen, vilket ni kanske kan se när ni tittar på underdelen.



Håller på med en sak just nu, vet inte om det blir så bra resultat som jag vill ha det.
Men kolla in om en stund så får ni kanske se vad det är för något!

Framme!

Jag är hemma och välbehållen!
Vänta på att maten ska blir klar, jag är jätte hungrig! Har ju bara ätit frukost än så länge.
Så idag slår vi på stort, man vill ju inte äta mindre än 2000 Kcl om dagen hahah.
Det blir iaf kyckling, potatis och sås.

Till efterätt blir det, det här!
width= +  width=150+ width=
Persikohalvor                                        Päronhalvor                                 Vispad grädde

Heading @ Malmö

Nu ska vi köra till tågstationen!

Vi höres någon gång i kväll, ni får han en super bra dag mina gullungar =)

Next station Malmö central

Så äntligen har jag packat, och denna gången har jag INTE glömt usb-sladden! Denna gången blir det bilder, för hoppningsvis många =)..
Nu tänka jag joina baby i sängen för myspys, sedan decka. Tåget går redan 11.15 imorgon, det bästa är att jag åker 1 Klass hela vägen till Malmö YEAH.
Dessvärre måste jag vänta i Göteborg i 1 timme och 10 minuter.
Jag tänkte antingen gå in på femman (ett jätte stort shoppingcenter) som ligger 2 minuter från tågstationen eller så käkar jag frukost på tågstationen. Finns hur många mysiga caféer som helst där!

VAD SKULLE NI VALT?



Dagens outfit VS dagens sminkning

Folk brukar ju köra dagens outfit, medans jag idag kör dagens sminkning!
Jag kan gilla svart/sotiga ögon, till en viss gräns. Jag tycker att man ska addera någon annan färg,  tex vit,silver,ljusrosa m.m. Det gjorde jag idag, jag använde mig av orange&ljusrosa. Även om det är sjukt svårt att se för att min kamera suger balle.
Klicka på bilderna
width=

Kanske syns lite bättre på denna bilden?

width=

VARFÖR?

Ja! Varför är inte jag med i detta programmet? (sorry baby)
haha men nu förtiden söker ju alla fruar genom tv program!

Han i den gråa kavajen och han i ljuströja är det som söker fru!


Nu ska jag plugga teori!

Allvaret har börjat!

Gissa vad som kom i min brevlåda igår med posten! joooo
Provbokningarna för teori samt uppkörning! guud jag är så nervös REDAN, tänk då när jag vaknar upp dagen jag ska göra det. Får nog använda blöja den dag! hihi



DAGENS FRÅGA! : HAR DU KÖRKORT ELLER HÅLLER DU PÅ ATT TA DET?





Regn utanför mitt fönster

Godmorgon!
Jag borde egetligen skynda mig nu, ligger ju efter i planerna här!
Skolan/räknestugan är ju bara mellan 9.30 - 11.30. Fast iofs så kan jag ju vara där 11, behöver ju nog inte mer än en halv timme. Behöver bara hjälp med lite Algebra uträkningar, när det gäller lite svåre tal. Och det kan väl inte ta så lång tid att förklara? Jag är ju inte dum i huvudet!
Hur som helst nu ska jag käka frulle!
Jag brukar verkligen inte läsa blondinbella's blogg, men jag erkänner att jag kollar in och skummläser & kollar bilder där 1-2 ggr i veckan. Kollade in där nyss. Och detta var ju inget man vill se på morgonen, man tappade ju matlusten för att äta frukost! fy fy.


Till råga på allt så börja det regna nu!!

New shoes in a minute

This is the thing, som jag har "jobbat" med. Tog iaf bara några minuter. Hur tycker ni resultatet blev?

Jag vet att vissa är ju kännsliga mot tjockare klackar, tur att det inte är ni som använder dom då =D
                                                                                    
                                                                                     Skor: på rea               49:-
                                                                                    Rosaband:                   7;-
Rosa smalt band:      2;-     
                   Sammanlagt:             58;-                      

Är det billigt or what?
                          

Nä nu ska jag hämta upp tvätten, sen blir det läggdags. Skola imogron vettu!

Sötaste hunden

Detta är nog det sötaste jag har sätt på länge!
Heart-breakin'


Nä nu ska jag ner till tvätten, sen ska jag käka min majskolv =)

Paket i mängder!

Nu har jag packat in paketen till min mor!
Håller på att fixa en sak och väntar på att det ska torka, ni ska snart få se vad för nåt! STAY TUNED !

Har fixat ihop 14 paket än så länge, 31 to go!


Present inslagning

Äntligen så är man hemma!
Gud vad jag är hungrig! Ska strax kasta i mig något snabbt.

Glömde bort att jag skulle fixa några av dom 45 presenterna till mamma, så nu har jag gjort det. Blev dock inte så många, men å andra sida så får jag vänta med att handla resten sen när jag är i Malmö. Orkar inte släpa allt ner till Malmö, nu när jag ska åka tåg.

Kommer ni ihåg när jag gjorde Hello kitty på mina naglar?, har det fortfarande =). Och innan idag när jag skulle betala i kassan, så fick jag komplimanger för att dom var så fina och hon ville visa sin kollega med!
Sånt är ju alltid kul!

Men nä nu ska jag äta och sedan blir det present inslagning!

Godmorgon på er sötnosar

Wiiie igår hade jag besökrekord! Vilket är jätte kul, men ni glömmer väl inte att lägga till mig på bloglovin med va?
Follow trell

 Idag har jag stuff to do.

- Dubbel körning strax
- Skolan, redovisa mina uppgifter
- Hämta ut min tågbiljetter till MALMÖ!
- Tvättid 14.00 - 21.00

Men nu ska jag göra mig iordning, hörs igen när jag kommit hem!

Puss på er!

Ny header

Ja inte till mig inte.
Fixade snabbt en header till min vän Kinga

Vad tycks? Glöm även inte att kolla in hennes blogg ;D Klicka på hennes nya header för att komma dit!

http://kiiinga.webblogg.se/images/2009/kinga-header_39113645.jpg width=500

Hjälp mig..?!

Min mamma's kompis ringde mig för en stund sen.
Vi kom fram till att vi ska ge mamma 45 presenter eftersom hon fyller 45.
Vad köper man då ? någon som har förslag ? Helst billiga samt ändå användbara prylar...hmm mission impossible.

http://dvice.com/pics/gift_uberguide_gifts.jpg


Shopping när den är som bäst

Har nyss klickat hem lite stuff!

im in need av en svart bikini, fick bli en sådan här enkel och tråkig
http://media.redcatsnordic.com/ellos/images/products/large/joss_1103/joss_1103931_M.jpg
Överdel 149;- , 59.50 ;-
Underdel 99;-, 49,50;-
http://media.redcatsnordic.com/ellos/images/products/large/60-42/60-4277.jpg
Tyvärr var svarta slut, fick bli vita istället.
Sandal 249;- , 149;-
http://media.redcatsnordic.com/ellos/images/products/large/60-40/60-4071.jpg
Platåsandalett 299;- , 119;-


I Love Sale !

Sanna tipsar!

Hej hopp i lingonskogen.

Fan, fan, fan (ursäkta att jag svär) men jag hatar när man vaknar sent (vi vaknade vid 11). Det blir ingen bra start på dagen, speciellt inte när man har plugg att ägna sig åt.
Jag måste tvätt mitt hår, så tänkte göra det innan jag börjar. Ska även smörja in mig med Dove's summer glow, min nya favorit! Man blir inte fläckig och man blir faktiskt brun och fräsch. Detta är andra dagen jag inte använt det, och färgen sitter i än. Ett tips när man ska smörja in sig i brun-utan-sol eller andra lotion's som gör dig stegvis brunare.
Använd en plasthanske! ex. sådan som man får i hårfärgsförpackningarna! eller vad man nu har.
Man slipper blir gul om händerna, och sen så absorberar inte krämen i din hand, utan allt går till det område du smörjer in.

http://cdn.dickblick.com/items/049/82/04982-1010-3ww-l.jpg

Enjoy!

Gud vad alla tjatar om denna här, gammal. Men självklart är den rolig, här är den för er som missat den!


" Is this real life? " ,  "You have four eyes! " , " I  feel funny, why is this happening to me? "
Hahah vilken kid alltså


En gammal goding, som min gamla chef på Volvo visade. KLOCKREN!

Sol + matte = sant

Det är strålande sol ute med blå himmel. På tisdag har jag rätt många matte uppgifter att lämna in och har inte börjat ännu, ville ju ha lite vila i helgen. Var ju ett tag sen man hade det.

Jag tänkte lägga mig på balkongen och göra dom där, vad säger ni om det. 2 flugor i en smäll.
Jag har ju bara sola 2 gånger i år, så tänkte smörja in mig i lite Hawaiian Tropic, tanning oil
Efter det blir det nog en dusch och lite insmörjning av Dove's nya Summer glow. =D
Hoppas jag blir brun på det!




 It's crasy but it's true, i only wanna be with You

Till mina läsare

Jag har en uppgift till er!
Eftersom det blivit för lite smikningar den senaste tiden, så tänkte jag att ni skulle göra något åt det. Hehe nä men tänkte att ni kan skriva vad ni skulle vilja se, om ni har någon sminkning som ni vill se och hur man gör. Någon snygg ögonskugge färg ni har men vet inte hur ni ska lägga den för bästa resultat. Kan även vara enkla makeup tips som ni kanske vi ha!
Skriv och fråga vad ni vill bara!


Under tiden blir det frukost för hela slanten för mig.
Glöm nu inte rösta på mig i veckans blogg med! 




17 maj

Grattis till alla norbaggar idag! Idag är det syttende mai, vilket är Norges nationaldag!



Varför är det okej att ALLA normänn får supa skallen av sig den 17 maj?, men om vi svenskar skulle supa den 6 Juni, ja då är vi helt plötsligt patrioter, rasister, nationalister m.m you name it.

Inte för att jag bryr mig om jag skulle kunna fira 6 Juni så som jag firar midsommar, julafton, ect. Men kan tycka att det är lite löjligt att man inte kan fira sitt lands nationaldag utan att bli kallad det ena och det andra.


Ps. Godmorgon på er!
Ds.

Fel, fel, fel

Jag har en fråga till er personer i Sverige som kollade på Eurovions song contest och röstade.

VAD TÄNKTE NI PÅ NÄR NI RÖSTADE FRAM DETTA BIDRAG?
om ni nu röstade på Norge dvs.



Ingen hit här hemma iaf !


Och glöm nu inte rösta på mig i Veckans blogg, jag är nr 3 =).

God natt ♥

Jag är inte glad!

Jag är inte speciellt glad nu.
Fick ett sms av min mamma för en stund sedan.
På fritiden kör min mamma motorcykel (snabb, inte harley ect.). I sms:et stod det bla. att hon ligger på sjukhuset.

Resten kan ni ju lista ut själv...
Får se om jag orkar skriva nåt mer ikväll sen....

Godmorgon på er!

Vem FAN går upp halv 8 en lördag morgon, för att sedan ha sex?
Jo det ska jag säga er! våra grannar. Sjävlklart får dom gärna ha sex, men kanske på lite bättre tider om dom ska stöna så högt, det finns faktiskt folk som vill sova! heheh

Nä nu blir det frukost i sängen! höres senare.



Telefonsamtal


Innan...

Han
- Jag ville bara säga godnatt och så
Jag - Okej, fast jag ska inte gå och lägga mig ännu.
Han - aah okej. jag tänkte på imogron, jag vill äta frukost innan jag lägger mig, om du vill?
Jag - Ja! väck mig när du kommer hem
Han - ah jag är hemma vid halv 8- 8.


Kommer inte ihåg ordagrant, men på ett ungefär. Naaaw sweetiepie!
Och nu tänkte jag lägga mig själv i den stora dubbelsängen! =(.
Känns som om att jag vill gå upp tidigt och ha fullbordad frukost serverad när han kommer hem. Får se om jag orkar med det!

Godnatt, will see you tomorrow!


Det blir inte värre än så här!

När vi ändå är inne på det här med skol discon. Eller ja JAG eftersom det är jag som skriver=P.
Jag minns på LÅGstadiediscot. När Gyllene tider släpt sommartider (igen?), iaf så hittade jag att den var på en skiva från 1995. Hahaha då var jag ynka 9 bast, en liten skitunge med andra.

Iaf det fanns en "såndan" dans som man skulle dansa då, lite svårt att förklara hur. MEN man skulle stå upp då och "veva" armarna bakåt samtidigt som man skulle stående gå ner i brygga, fast man gick ju inte ner i brygga utan bara så långt som man kunde HAHAHAHAHAH så JÄVLA fult. Önskar jag kunde visa er hur jag menar, men jag tror jag skippar det för vårt allas bästa.
Men men det var 90-talet det.

JAG MÅSTE VETA OM DU OCKSÅ DANSADE DEN DANSEN?!



Jag hoppas att Kinga förstår vilken dans, vi gick ju på samma skola.

Nostalgi för hos lite äldre

 


 

 

HAHAHAHA jag skulle vilja se hur jag dansade till dessa på mellanstadie & högstadiediscot.
Kan ju iaf inte sett snyggt ut =D

Det sjuka är ju att man fortfarande kan lite av texten, typ refrängen. Måste ju ha diggat dessa låtarna starkt en gång i tiden hehe

the truth

Grejen är den att mannen ska jobba natt idag, och jag KAN INTE sova själv. Jag vet jag är gammal också, men det går inte. Jag behöver någon brevid mig om natten. Jag är även mörkrädd. Och jag brukar sova dåligt och vakna upp några gånger mitt i natten för att se om han är där brevid, men det är han ju inte för han jobbar. Mardrömmar kan också förekomma.

Alltså vill jag vara med honom innan han åker och jobbar, DÄRFÖR har jag inte uppdaterat så bra idag.

Vi ska äta om ca 10 min. Nu tänkte jag göra sallad och gravy till potatisen.

Vad gjorde jag med mitt liv innan jag blev sambo?
Att vara sambo är det bästa som hänt mig, tror jag hihi.

Dålig

Bad update, i know!

Ska iväg till media markt om en stund iaf, och är väl hemma om dryga 3 timmar. Japp det tar en stund att dit, men JAG behöver ju också motion hehe.

Skriver när jag kommit hem! Bye

Confession

I have a confession to make!

Imogron har jag matte prov på Procent samt geometri, och grejen är den att jag har inte ens pluggat på geometrin!
Provet är mellan 08.00 - 12.00 så jag hinner inte plugga innan provet. Alltså är det nu eller aldrig. Samtidigt måste jag ju gå och lägga mig snart, för jag måste ju gå upp tidigt. Aaaaah jag hatar mig själv ibland.Grejen att jag nog inte pluggat på geometrin är att jag kommer få ett formelblad med alla formler för hur kan räknar ut arean,omkrets m.m plus att jag får använda miniräknare =)

Men va fan jag längtar ju till imorgon, därför orkar jag inte plugga. Vill ju bara sova och vakna upp att det är fredag.

 Friday schedule
:

- Matte prov
- Körskolan för att boka teoriprov, halkan, uppkörning
ect.
- Lämna tillbaka lite matteböcker till bibblan som jag inte använder
- GÅ till Media markt för att köpa mammas 2 sista presenter. Vad får ni se imorgon!


När jag kollar i min kalender, så har jag mer bokat i den nu när jag är arbetssökande än när jag hade fulltids jobb. Hur kommer det sig?

Men nu tänkte jag kolla igenom geometrin lite och sen blir det nog Sex and the city och läggdags sedan.

Flintastek BBQ

Idag blir det grillat.
Tillbehör vet jag ej ännu, men hoppas på något gott!
Jag börjar bli hungrig nu när jag tänker på det...mmm

Men innan dess tänkte jag hoppa in i duschen och sedan smörja in mig med den summer glow jag köpte för några dagar sen.
So fresh and so clean, peace
http://mode4you.blogg.se/images/dove_1169149160.jpg


Dead by april

VARNING:
För er med känsliga öron, don't press play!


Hääääääärlig !

ps.
Även en favorit hos mamma=). My mum rocks!
ds.

Parsley

I have to show you guys/girls something.

Ett tips när man köper persilja i knipe/bunt och dom är hängiga och trötta!
Klipp av ca 1 cm i änden och sätt dom i ett glas iskallt vatten i kylskåpet.
Efter dryga en timme ser det ut så här=)



Enjoy!

I Love Shoes

Jag vill ha en par av dessa skorna! Ge mig NU tack!
 width= width= width=
Från H&M för 298 ;-


Jag tycker dom var snygga i alla färger, faktiskt.
Ska prova dom när jag är i stan nästa gång!


Men nu måste jag plugga, har prov imorgon!

Klänningar



198 ;- från H&M
Tyckte dessa var jätte söta, skulle ju blivit den turkosa iaf.

Vilken färg tycker du klänningen var snyggast i?



Shopping list or not?

Jag tänkte nu hoppa in i duschen för att tvätta mitt hår. Och kroppen för hoppningsvis? hehe
För vi tänkte strax köra och handla lite mat, mumma!
Och jag har skrivit en liten inköpslista av saker jag inte får glömma handla, alltid bra.

Brukar ni skriva en inköpslista innan ni går och handlar?

Problem

Jag har problem...vi alla har.

På fredag kl: 08.00-12.00 sitter jag och skriver mitt andra prov innehållande dem 2 kapitlena Procent & Geometri.
Jag försöker plugga genom att göra alla uppgifterna som finns i kapitelna vilket sammanlagt är 161 st uppgifter har jag räkna fram. Vissa innehåller ju även a,b,c,d.
Jag har kommit till fråga 24, långt va? haha
 Hinner jag inte klart så får jag ju öva på blandade uppgifter dom är det bara 45 st av.


Vad tror ni?, klara jag detta till tordag 24.00?
Bäst jag fortsätter nu hej hej!


Reklamer

Det blev ingen skola för mig, fy fy men ska gå imorgon!.

Reklam kan ju vara hur sköna som helst ibland. Här är min 2 favoriter just nu=)
Denna är ju klockren!
mms://qstream-wm.qbrick.com/01961/01961_090504_v20_tvlicens_wis_l.wmv


Och denna är ju den sötaste reklamen ! Eller han är för söt ;D


"Kossssera vill du gå ut i hagen!?!?"
Naaaaaw

Nä nu måste jag plugga lite matte! hörs later alligater

Läggdags

Nu blir det sängen, för där ska jag se sex and the city och sedan sova =)

Perfect!


Hörs imogron!

Hello kitty

HAHAHA det blev inte alls snyggt iaf. Men men får ju visa er ändå eftersom jag var så hemlighetsfull.
För er som inte ser så ska det föreställa Hello Kitty hehe.


Måste säga att det var sjukt svårt iaf haha. Dessa redskap använde jag mig av iaf.


Nu ska jag sura och äta jordgubbar för att det blev så dåligt haha

Imorgon ska jag upp tidigt för jag ska till skolan, får se om jag skriver mer idag! annars GOD NATT!

Nails!


Jag håller på att fixa min naglar, hoppas att dom blir snygga och att jag lyckas. Med vad får ni se snart, så här långt har jag kommit än så länge =). En bas bara dvs.
Och till dig som gillar Hello kitty, kolla in igen om en stund !


Smashy cerise är färgen jag har som bakgrund till...(hemligt)


Honey im home !

Honey im home!
Nu har jag äntligen kommit hem, gud vad jag är slut i kroppen efter allt spring hit och cykla dit =).
Men mycket jag fick med mig hem, och ändå har jag inte slösat allt för mycket pengar heller =D. me like!
Hittade lite mer till mammas present, men är långt i från klar. Mer ska hon få!.

Summer lotion är till mig själv. Eftersom mamma nojar över sina "rynkor" redan och tar botox i fejan ( fast vem gör inte det nu för tiden). Vilket jag inte gillar så får hon lite anti-age/rynkfiller.

Idag stod det stånd på torget, med hem följde SVENSKA jordgubbar endast 25;-/Litern och nypotatis samt dill att koka det med=).

SOMMAR PÅ HÖG NIVÅ!


Nu måste jag käka nåt annars dör jag, min mage kurar till och med.

Godmorgon!

Nu ska jag äta frukost sedan fixa mig och så, sen off to school . Blir nog stan iaf, eftersom som sambon är i skolan till 16.00 så finns det ju inte roligt att göra hemma. Skriver nått när jag kommit hem igen, när nu det blir.


See you when i see you!


Bored

Är rätt uttråkad, vad brukar ni göra då?
Själv måste jag gå och lägga mig, skola imorgon 10.30 efter det ska jag till arbetsförmedlingen vilket är mindre roligt.

Resterande av dagen vet jag inte hur den ser ut, kanske borde gå runt i stan och leta upp presenter till mamma, vet en sak jag ska ge henne. Men lite mer än det får man ju ge henne, hon blir ju trotts allt 45 år.
Tur inte mamma läser min blogg, hon skulle nog inte blivit glad om jag skrev hennes riktiga ålder, för hon tror ju fortfarande att hon är 27 =).

Nu ska jag borsta gaddarna och joina babe i sängen.


Snart en 45 åring =)
Här var hon iofs "bara" 42-43år

Teve


Nu blir det tv tittande för min del nu 21.30 sista avsnittet av Tonårsliv (snyft), på svt1.
Sedan ballar av stål klockan 21.55 på kanal 5

Hörs någon gång efter det!

Helt fel

Det enda jag kan säga är fy fan.
Hur tänkde dom här egentligen?? Eller vad tycker ni, hiss eller diss på dessa outfitsen?
9. Mary-Kate Olsens klänning är visserligen haute couture från Christian Lacroix men snygg är den inte. Det är en salig mix av olika material och Mary-Kates sminkning får oss att tänka på Frankensteins brud....
Mary-kate olsen
2. Leighton Meesters Louis Vuitton-kläder har debatterats vilt i veckan. Galet? Ja! Kreativt? Absolut! Snyggt? Definitivt inte och därför är hon veckans tvåa på listan....
Lieghton Meester
1. Veckans sämst klädda är tveklöst Madonna! Att hennes outfit kommer från Louis Vuitton skulle man inte kunna tro men så är faktiskt fallet. Hårbonaden som påminner om ett par renhorn ska vi inte ens en gång gå in på.... Plötsligt känns Madonnas eviga träningskläder riktigt snygga i jämförelse.
Madonna

Inget jag skulle valt att bära på röda mattan iaf.

Ännu mer ny design

Äntligen börjar jag bli lite nöjd med min design. Har ändrat bakgrunden nu med, syns knappt dock. Och skrivit en liten text ovanför min bild.
Hoppas ni tycker den är fin...?
Idag har jag försökt plugga matte, har gått väldigt bra med hjälpa av pappa =D.
Annars har jag väl bara slappat.

Vem vet mest visade sitt sista avsnitt för säsongen i fredags, va fan ska man nu kolla på 19.00 på vardagarna?

Skriver något mer roligare inlägg senare, maten är snart klar och jag är så himla hungrig och är minder rolig just nu =D

Stay tuned !

Ny header wiiiie

Som ni nu kan se har jag ÄNTLIGEN fixat en ny och bättre header. Har även gjort bloggen lite bredare, me like!
Tänkte fråga vilken ni tycker är bäst, den jag har nu eller denna?



Och med det säger jag god natt, det finns en dag imogron med!

Vardag

En 5 sekunders sminkning eller okej 5 minuter då=P. Hade ju bråttom till apoteket innan det stängde.
Vanilla som bas ända upp till ögonbrynen. Sedan en militärgrå som skuggningar ända fram som ni kan se.
Till slut skuggade jag över det militärgråa med lite fushia från en hello kitty palett.

width=300

Tycker det är fint med snabba och vardagliga sminkningar.

Grapes och mariekex

I skrivandes stund så käkar jag vindruvor på mariekex (en favorit när jag var liten).
Till det kollar jag på Say yes to the dress på Discovery: travel & living.
Efter det kommer LA Ink och sedan Mami Ink =D


Sjuk värld vi lever i.

Jag är hemma nu=) verkar som om att det funkar bättre nu iaf?
Hoppas ni orkar läsa, rätt intressant faktiskt!

Läste Stinalee's senaste inlägg, jag tycker det är så himla hemskt att sånt verkligen sker i verkligenheten!. (Små flickor säljer sig till europeiska män, för att dom inte har samma rätt att ha ett vanligt jobb, studera m.m. För att dom är födda till tjejer, och pengar behövder dom ju)

Och det gäller ju samma sak som när man säger, men äh jag kan ju inte köpa denna tröjan eller leksaken ect för den är ju tillverkad av ett litet barn.
Samtidigt som jag tycker att det är SÅ JÄVLA FEL med att barn under 15 år ska behöva jobb, så är det samtidigt oftast det enda sättet för dom att få mat på bordet.
Jag menar går du och köper den tröjan så bidrar du kanske till att den lilla flickan kommer kunna få mat nästan morgon för att hon ska överleva. Samtidigt så utför hon saker som ett "nomalt" barn som kommer från ex. Europa inte skulle behöva göra. Ett barn borde alltid få vara ett barn!
Och ett barn ska ALDRIG ha sex. 
Här hemma går vi och klagar över att: du har hela din gadrob full med kläder, men ändå lik förbaskat varje gång du ska gå ut med töserna så har du inget att ha på dig. Varför? 

VARFÖR KAN INTE VÄRLDEN VARA MER RÄTTVIS?


Karln jobbar så jag är hemma själv, ska byta om till mjukis och dricka te och äta mackor framför tv:n.
Kommer ett nytt inlägg när jag ätit och så =). Kommentera gärna inlägget, vad tycker du?


@ Apoteket & Maxi

Fan vad blogg.se klyddar idag! eller är det bara för mig?
Så länge tänkte sticka till apoteket och hämta ut mina p-piller. Och sedan tar jag en sväng in på Maxi när jag ändå är där.
Skriver senare och förhoppningsvis funkar allt bättre då=D



Va fan går ju inte att ladda upp bilder heller, så här får ni en bild på min favorit bag som jag ladda upp för ett tag sen.
Den funkar även mega bra att ha till när man ska handla lite mat, idag hänger den med till Ica!

Stay tuned !

Klänning

Hittade en bild på LeAnn Rimes
Måste bara säga fy fan vilken ful klänning! Den passar mer in på 90-talet.

Vad kommer hända med LeAnn och Deans äktenskap?!


Eller vad tycker ni Hiss eller Diss?



60's makeup

[Klickbara bilder]
width=
    width= 
width=150width=150 
This is the real deal.
Idag har det blivit en mod/Twiggy inspererad look. Blev väl mer eller mindre misslyckad dock haha.
Och mitt hår blev inte lika "slickat" som Twiggy hade på sina yngre dar.
Till hädan efter så får jag nog hålla mig till dom smikningarna jag kan.

Robinson

Ska skriva ett inlägg och med bilder om en stund. För nu ska jag kolla på Robinson =D
Inlägget kommer handla om Mod, twiggy och smink. Stay tuned!

Kolla in igen innan 22.00

Förresten helt sjuk att det fortfarande är stårlande sol ute och klockan är 20.00

Duschen kallar

Stinky (jag) tänkte hoppa in i duschen snart, sen tänkte jag fixa min jädra header. För den ser ju förjävlig ut men jag gjorde ju bara en test-header. Kommer iofs se nästan lika dan ut dvs samma bilder och så=).

Så länge får ni njuta av att Dit Von Teese ska tävla för Tyskland i eurovision song contest! 16:e Maj.
Sjunga ska hon ju inte hehe. Hon kommer istället att dansa till det tyska bidraget Alex Christensen och Oscar Loya. Där ska hon spela rollen som Miss Kiss Kiss Bang som deras låt handlar om.
I cant wait. Njut av denna hottie.

Vacker


Dita von Teese tävlar för Tyskland i Eurovision Song Contest!

Sista inlägget..

..för idag. Nu har jag hämtat upp tvätten från tvättstugan och tänkte bege mig till sängen, sent blev det ikväll visst =D.
Ska lägga mig och kolla på tv i sängen, verkar inte finnas så mycket. Hoppas det finns någon bra film på Canal+ man kan somna till iaf. Och helst ingen sån film som brukar gå efter 24.00! Annars får det bli reprisen av söndagsparty med Filip och Fredrik.


Godnatt

a black woman trapped in a white woman's body

Eftersom jag tvättar kuddfodralen till soffan så har jag dragit in täcke och kuddar till soffan [myspys].
Och detta ligger jag och myser i med min godisskål.

Aprikos/orange klänning från (?)
Svarta leggings med dragkedja - H&M




Ni får ursäkta för min stora rumpa, a black woman trapped in a white womans body =P
Anledningen till att det inte blir så många outfit bilder.

Nu ska jag forsätta kolla på Berg flyttar in, ikväll bor hon hos Dregen =D

Ändrade planer

Jag skulle gå till Maxi idag tänkte jag...MEN det regnar ute och jag har nackspärr, haft det sen igår morse. Rätt så jobbigt måste jag säga. Och vi har ingen nackkrage hemma så jag sitter med 3 halsdukar runt nacken hehe.
Så det får blir willy's istället. Gissa vad jag ska handla? joooooo lösgodis! kan ni tänka er, minns inte senaste gången jag åt det. Köpte ju detta diet godis för ett tag sen och det tog slut igår och idag fredag MÅSTE man ju ha godis =).

VAD SKA NI GÖRA IDAG / IKVÄLL ?

Själv ska jag ligga hemma i soffan med min nackspärr, mindre kul.

Mindre hett.

Hello kitty

Var inne på Foki's blogg och hittade denna hemsidan där det finns Hello kitty smycken!
Väldigt fina också=). Men kanske lite för dyrt eller vad tycker ni?

Hello Kitty  Pave Diamond Heart Ring
Hello Kitty Pave Daimond heart ring
$ 3,950.00

Hello Kitty  Diamond Circular Pendant

Hello Kitty Diamond circular pendant
$ 4,500.00


Rihanna

Kul att se henne le igen!

Kul att se henne le igen!
Rihanna måste också ha tröttnat på sin hårda biker-look för här är hon hur feminin som helst! Medan Rihanna
shoppade och letade bostad i New York igår var hon klädd i en vit korsett, slitna jeans och en rosa cardigan med matchande rosa solglasögon till. Snygg look!


Jämfört med henne s.k biker-look:

Rihanna byter klädstil!


Eller vilken outfit tyckte DU var snyggast?




Debatt 22.00-22.45

Ska kolla på Debatt på svt 1 nu. MYCKET intressant idag

Sverige har den högsta ungdomsarbetslösheten i Europa. Varför är det så? Ungdomarna är lata hävdar vissa. Andra menar att vi har ett systemfel i Sverige med för höga ingångslöner. Unga som sökt hundratals jobb möter politiker och arbetsgivare i "Debatt". Dessutom: Bör vi avskaffa den tio år gamla sexköpslagen eller ska vi sprida den till EU? Även 08/05 i SVT1, 08/05 i SVT24, 10/05 i SVT1 och 13/05 i SVT24.


Tänkte baka en kladdkaka med =). Vi hade ett ägg som var i sönder i äggförpackningen från affären, så tänkte jag baka en kaka med det istället för att kasta det. Och kladdkaka får det bli.

http://lollo.files.wordpress.com/2007/09/bild-5111.jpg

Vem bar den bäst?


Rumer Willis enklare look eller Jennifer Love Hewitts röda mattan look ?

Vem bar den bäst?

Själv tycker jag Jennifer Love Hewitts.

VEM TYCKER NI?





Englands bidrag

Jade ska ljunga för Englands bidrag i eurovisionsong contest. Har inte lyssna så mycket på låten heller inte alls på dom andra ländernas bidrag. Får bli en överraskning sen i finalen.
Men för övrigt så tycker jag iaf att hon är söt, eller vad tycker ni?
http://newsimg.bbc.co.uk/media/images/45439000/jpg/_45439051_jade_mcewen.jpg
http://2.bp.blogspot.com/_0bTOdLuJJZc/SdpDBtLT6-I/AAAAAAAABA4/1iQ2gOzIxyA/s200/It%E2%80%99s+My+Time+by+Jade+Ewen+album+cover.jpg

Torsdag morgon

Godmorgon för er som vakna nyss. Som vanligt har man varit upp ett tag nu.
Tänkte äta frulle nu, börjar bli hungrig =)

Dagens lista:

- Käka frukost
- plugga teori
- käka lunch
- plugga teori
 - äta kvällsmat
- Kolla igen resten av matte uppgifterna


SER DIN DAG LIKA ROLIG UT SOM MIN ?
http://medlemsportal.rb.se/upload/Foton%20o%20bilder%20f%C3%B6r%20f%C3%B6reningar/B%C3%B6cker-i-trave.gif

Fråga Olle

Ska kolla på Fråga olle strax (kl 21.55), kvällens gäster idag är: Erik Hörstadius & Hanna Fridén.

Medans jag väntar på att klockan ska gå ska jag göra klart resten av teori frågorna. MINDRE KUL!

En del av mitt hjärta kommer alltid slå för dig !

Kollade på Vem vet mest nyss, då denna låten kom på en fråga.
Minns ni denna? hehe

Räkna med vux

Ringde till Stadsbibloteket och dom hade fått in boken, cyklad dit snabbt som attans. Räkna med Vux är boken.
Just den som uppgifterna/proven går efter. Så nu kanske jag kan få bättre resultat. Även fast jag brukar få alla rätt på uppgifterna och fick G+ på provet. Men det finns ju 3 prov till o ch jag vet inte hur många uppgifter kvar.


Im so happy

Nu ska jag plugga! Inte matte utan körkortsteori

JA TACK!

Jag älskar att ha olika färger bland mina skor, fler möjligheter.

SatinPlaitWickerPatentPaddedShimmerRuchedBåda kostar endast £5 st, billigt och färgen piggar upp en outfit rejält.
Fluorescent
ALLT detta önskar jag fanns i min gadrob iaf =)

Blogglovin

Då har man skaffa Blogglovin...vad nu det ska vara bra för vet jag inte. Men men=)

Gud jag är sviiiiiiiiiiin(influens) hungrig och mannen slutar inte skolan fören vid 16.00. ska nog ta mig en macka och kopp te medans jag väntar. Samtidigt ska jag plugga lite teori hur kul som helst eller hur?

Iaf jag hoppas att ni lägger till mig, och prenumerar på min blogg nu =)

Följ min blogg med bloglovin


Pollen

Tänkte faktisk gå och lägga mig i sängen och glo på tv nu. Är helt slut i kroppen känns verkligen som om att jag har fått pollenallergi nu. Har nysit hela dagen. Min mamma har det och fick det i tonåren, så antar att jag började få det förra året. Detta året är det ännu värre!. Jag som älskar blommor, gräs och allt som kommer där till.
Imogron blir det skola och sedan körning med bilskolan.
Passande att Grillad börja på svt1 om ca 5 minuter, då hinner jag precis borsta tänder och krypa ner i sängen.



Så här har jag gått runt hela dagen! JOBBIGT VÄRRE


Vem har sveriges vackraste landskap?

När vi kör från Malmö till Skövde så passerar vi 4 landskap utav sveriges alla 25.
Jag har här lagt upp dom 4 fast i ändrad färdringkningen dvs. Skövde - Malmö.
Det sista lanskapet är ju helt klart vackrast!


Västra götaland


Småland


Halland


Skåne


Finns det något finare än när dom gula rapsen blommar ut över dom skånska ängarna?

Vilket landskap tycker DU är finast?


Tålamod

Tålamod tålamod. Jag ska iväg till banken nu och sätta in lite cash. Efter det måste jag handla på Will's vi har ju inget bröd, mjölk ect, nu när vi inte varit hemma.
Idag blir det matte plugg, sedan teori plugg. MEGA KUL! kan knappt vänta haha.


 

Hörs snart igen!



 


Söndag

Godkväll!. Vi kom hem vid halv 9 har ätit och kollat på tv nu.
Tänkte faktiskt hoppa ner i sängen och forsätta kolla på tv, men tänkte bara skriva ett inlägg så att ni vet att jag lever=).

Jag tog lite bilder på vägen hem och tänkte göra en jämförelse. Om vad eller på vad, får ni kolla in imogron igen för att se. Då jag tänker fixa med det. Hoppas ni kommenterar vad NI tycker med =).

Har inget mer kul att säga så denna bild får, en bild från Halloween.
Gissa vem jag skulle vara=P! Har hängselbyxor och randig tröja om det hjälper :)

Visst e jag het på bilden=P hahaha
Glöm nu inte kolla in igen imorgon!
God natt, puss♥

Mera tjat

Medans jag höll på leta efter en bild på google så hittade jag detta.
Tjejen till vänster blev tydligen krisiserad i ett modell program för vara för tjock. För övrigt ska hon vara en size 12 tror det motsvarar 38-40

Hon hade själv kommenterat:
"I am all curves and flesh, not skin and bone. Boys, who would you rather snuggle up to?"
Tycker bilden är klockren iaf!.
Hoppas att ni har en trevlig lördag iaf, vet inte vad jag själv ska göra ännu.
Vad ska du göra?

Size zero eller inte?

Störigt att jag inte har sladden med mig. Hittade ett jätte snyggt nagellack i mammas skåp. Heter Paradise red från Rimmel. Men trycker att det blir lite neon orange/röd när man penslar på =).

Jag tycker att fast än att Marilyn Monroe sägs varit en 38:a så är hon sååå mycket snyggare kroppsmässigt, självlkart är hon söt som socker med...
                                                                ...Jämfört med en size zero model
Uuuue.. Sökte på size zero models på google och fick bla. upp denna bilden. No ass or boobs...dvs inte mycket kvinna kvar på henne. Det är iaf min synpunkt. Självklart vill man själv alltid gå ner några kilo, kvittar hur smal man än är tycker jag. Men skulle aldrig kunna låta mig bli så här skinny.

Söndag idag?

Lördag?? varför känns det som söndag och varför kändes fredagen som lördag?, jag blir inte klok. känns som vi ska åka hem idag, fast det ska vi ju inte!
Anyway jag ska ut och klippa mamma's gräsmatta nu hihi. cant wait. Det var år och dar sen man gjorde det känns det som. Efter det ska jag pressa som fan i solen och tänkte att jag skulle slå 2 flugor i en smäll. Jag har nämligen matte uppgifter som ska redovisas på tisdag. Så jag tänkte att jag skulle göra dom på gräsmatta i solen sen när jag är klar=).
Vad händer för er en sådan solig dag som denna?

En gräsmatta


Jag har glömt min sladd hemma i Skövde så jag kan inte ladda upp några bilder. Hoppas ni klara er tills jag kommer hem. Tur att det finns google...

uppdatering

Det blev stan innan idag, yes. Efter att vi gått i stan så käka vi mat och tog en öl på möllan, bättre kan det ju inte bli=). Nu sitter jag hemma framför tv:n och slappar, hur mysigt som helst.
Imorgon blir det att sola i mammas trädgård, kanske lite trädgårdsarbete med som klippa gräsmattan ect. Hoppas på att åka hem till Skövde med en najs bränna iaf=). Har ju rätt lätt få att få färg, och blir brun direkt inte röd vilket är skönt.

Nu ska jag åter gå till tvn och lägga mig i soffan.

Detta följde med mig hemma innan iaf:

Liseberg

Godmorgon! vaknade för över 1 timme sedan och har bara slöat sen dess. Jätte fint väder ute så jag skulle antingen vilja gå på stan eller sola i mamma trädgård. Tyckte det var konstigt att affärerna va öppna 1 maj, men man kan ju inte klaga =). Får se vad det blir senare idag.
Igår var verkligen en lyckad valborg! Vi hade jättekul på liseberg, skratt så att tårarna rann nästan. Glass och sockervadd blev det självklart  med, man kan ju inte gå på tivoli utan sånt gott.
Vi åkte mest av Balder, Kanonen, Hanghai och Uppsvinget. Det var ju så skönt för det var ju nästan ingen kö alls, tror vi fick vänta 5 minuter som längst för att åka, det gillar vi=). Och som jag trodde så var inte Hanhai så roligt men den funkade.
Kanonen

Uppswinget
Högsta pengelvinkel: 120 grader

Nä nu ska jag hoppa in i duschen!


RSS 2.0