Tim testar

Jag måste snart gå och lägga mig, ska upp vid 04.00 tiden. För att åka till jobbet som börjar 06.00 i Mariestad.
Har inget kul att berätta, så jag tänkte posta ett youtube klipp!
Jag kanske har dålig humor, men tycker det är sjuktkul!
Jucie testet är ju klockrent haha.

 


Städning..

Jag och baby håller på att städa lägenheten för fullt.
Efter det ska vi göra oss i ordning och sedan gå på matfestivalen i stan. Japp, Skövde har till och med en egen festival haha.

Men nu måste jag fortsätta. Hörs väl senare idag skulle jag tro.


 

Bilder: google


Diet, dag 2

Detta går faktiskt förvånatsvärt bra. Får se hur länge till jag orkar!
Idag köpte jag ett par jeansleggings(dom med fickor) från Vero moda. Köpte en mindre storlek, jag kunde ju få på mig dom men det var lite tajt. Och tanken är att dom snart ska sitta som en smäck. :D
Jag får helst inte äta godis så:

&   är blandat!


Står just nu i kylskåpet och gottar sig.

Och jag ska nu skiva lite...



..och sedan ska det avnjutas! Ha en trevlig kväll på er!

Födelsedagspresent...


Igår så frågade älsklingen vad jag ville ha i födelsedagspresent. Först sa jag ett par svarta Converse, har ju nästan alla färger utan svarta. Men ändrade mig ganska fort. Och sa att jag hade hittat en del skor på Din sko som jag vill ha. Så jag har suttit och kolla på deras hemsida innan på morgonen och funnit dessa.
Som jag skrev igår så öppnar Makeup store idag så jag ska ju till stan, så jag tänkte passa på att pröva dessa skorna då.

widht=100widht=130
499:- / st

Men nu kommer strax min man och hämtar upp mig, då ska vi till Media markt för ny kolsyrepatron samt fixa den hära internet USB:n.
Sedan blir det stan efter det.

Makeup store

Den bästa nyheten av dom alla är.

Att i förr går när jag gick i stan en sväng så såg att att både bikbok och MAKEUP STORE ska öppna inne på Commerce. Undra om jag är glad eller :).
Bikbok bryr jag mig inte så mycket om, men är mest glad för att makeup store ska öppna. Ska dit på öppningsdagen som är imorgon, dom hade något erbjudande då tydligen.
widht=200


Just nu sitter jag och "äter" middag. Snarare suger i mig sitter här med min Naturdiet smoothie, raspberry & pomegranate och mitt blackcurrant te, muuuums. haha.
Måste säga att deras smoothie är 100 gånger godare än deras shake/pulver dieter. Dessa färdig blandade smoothiesna smakar inte så "pulvriga".
Men vi får se hur länge jag orkar hålla på med detta...

Naturdiet smoothie

God förmiddag!
Dålig updatering igår. Vi var och handla och så igår från 19.00-21.30 haha.
Men vi skulle till Media markt för att fixa den här trådlösa UBS internet-grejen samt att köpa ny kolsyrepatron. Men typiskt så stängde ju dom 19.00!  Så vi stack och handla massor av mat och sedan tvättade vi bilen =).

När vi kom hem så kollade vi reprisen av Uppdrag gransning på SVT-play, dock somnade jag i slutet haha. Vi brukar alltid kolla på det, gör ni det också?

Men nä nu ska jag äta en stooor frukost (har ju mycket att välja på nu=) ). Sedan idag ska jag prova på att gå på diet. haha.
Det kommer bli Naturdeit Smoothie och samt egen gjorda shake/smoothie och te.

widht=250widht=220

Vild harar i stan!

Det här såg jag när jag tittade ut genom vårt fönster igår!


Lite svårt att se? Men det är iaf en vild hare/kanin mitt i stan i grannens trädgård hehe.



iofs så är det ingen ovanlig syn. Här i Skövde ser man dom VARJE DAG. Men tyckte det var lite sköjj att han/hon skuttat ända in i trädgården.




Nä jag har helt glömt bort att vi har tvättid idag! så jag ska springa ner och lägga i 2 maskiner nu. Sedan blir det att tvätta håret och sminka mig. Måste ju vara berädd att hämta bilen. Dom kan ju ringa när som helst, jag har även lånat deras låne cykel så jag måste cykla dit vilket tar sin lilla stund. hehe


Jag har fått ett jobb!

Hej hopp i lingon skogen på er!
Sorry för att jag inte skrev igår, gjorde lite annat och sedan så funkar inte internet på laptopen helt plötsligt:(. Så när älskling har den stationära när han pluggar så har jag ingen.

Iaf jag har nyss varit och lämnat bilen på verkstaden och ska hämta den senare idag.
Tack gode gud för körkort och bil. Hur klarade man sig innan?

Det som jag skulle berätta för er igår var det att jag har fått ett jobb! Dock inget långvarit med det är ett jobb iaf :).
Hopppas att det flödar på nu och att man kan få lite mer jobb efter detta. Som sagt only time will tell.
Nu ska jag spela lite Farmville och sedan slappa på soffan en stund.
Ska söka lite jobb med senare när jag är lite piggare.



Nu har vår bil gått 10.000 mil och jag lyckades fånga det på bild :D

Veckans blogg

Jag måste ju ändra om min header nu känner jag eller bakgrunden på den. Jag gillar den som den är. Men den har ju fortfarande samma bakgrundsfärg som jag hade på den gamla designen. Men orka göra det ?!

Imorgon har jag något roligt för er att berätta, men kan inte säga det ännu. Får bli en hemlis så länge eftersom det bara 90% säkert! ÅÅÅÅÅH vad jag är glad iaf!


Jag blev utvald till veckans blogg finalist. Jag hoppas att ni röstar på mig ;) Jag är nr 2.

http://zannyh.blogg.se/2009/august/finalisterna-i-veckans-blogg-1.html 



Nu tänkte jag spela lite FarmVille på Facebook och sedan blir det läggdags!

Dagens Sanna !

Goddag mina vänner!
Jag har egentligen inget speciellt att skriva om, utan bara att jag har tagit lite bilder. (Detta var på tiden!) Är så dålig på att ta bilder på mig själv. Förutom när jag visar sminkningar men då är det ju bara ögonen ni får se. Så nu tänkte jag lägga upp lite EGO bilder på mig bara för att jag har varit så duktigt. Visar i samma veva dagens makeup! En vardaglig sådan till skillnad från mina andra :).

widht=350widht=350


widht=250  widht=250

Inget speciellt
så, men mörk guld/brun, neon grön som jag blandat så att den blir lite metallic samt ljus/vitt.
Till det ett läppglans med färgen sorbet. Idag har jag t.om användt I.D minerals foundation, warmth & mineral veil och kolla så len och fin huden blir, plus att man knappt ser mina leverfläckar i fejan :). Jag brukar nästan aldrig ha foundation nu förtiden.

Men va f-n Blue!

Kollade på From g's to gents finalen innan. Mito vann dock.
Jag ville ju att Blue skulle vinna! Han var ju en värdig vinnare. Plus att han är good looking 2!
Dessvärre är han tydligen 205 cm  och jag är 160 cm, skulle nog sett roligt ut hehe.
Men men vi bor i 2 olika världsdelar och vi båda har respektive. Mabye in our next life! :)






Varning för stötande bilder!

Jag råkade klicka in mig på en blogg. Som jag inte trodde innehöll det som den verkligen innehöll.

Varning för stötande bilder! men klicka på länken för att komma dit.

Vad tycker ni? Är det okej att blogga om VAD som helst? eller finns det gränser?

Själv tyckte jag att detta var lite 2 much

Ny design :D

Så bättre sen än aldrig. Här kommer den förbaskade sminkningen som jag gjorde för över en vecka sedan.

När jag var klar tog jag massor av bilder och sedan fortsatte med bakande av kanelbullar och bröd. Senare på kvällen skulle jag föra över bilderna och det visade det sig att ALLA var suddiga och oskärpta. Kan man ha mer otur (?). Jag hoppas iaf att det går och se lite(?). Med tanke på att det var några timmar efter och att färgerna kanske inte är lika skarpa.
Före:
widht=170

Efter:




widht=300


Som ni kan se så har jag ändra min design lite, vad tycks? Jag och Kinga har pratat genom MSN och hjälp varandra. Hon har nämligen också ändra lite i hennes blogg, kolla in den här!

Mitt problem är att jag inte kan ändra mitt typsnitt, någon som vet hur man gör? Vad jag än gör så får jag inte det att funka!

Nothing last forever !

"åhh gud, vad hemskt. Du är inte ensam. Ni var ju som gjorda för varandra ovs."
Jag citerar några läsare i Egoinas blogg.

Japp Jimmy har tydligen gjort slut med henne. Och nu går jorden under. Jag menar 80% av hennes inlägg består ju av honom. Så vad ska hennes blogg nu handla om då? Kommer den att finnas kvar ens?
Haha ja, only time will tell.



Och förresten så var han inte alls fin, och hon kan nog hitta en snyggare pudding!


Jag är sugen på att ändra om i min blogg. Ändra textfärg och bakgrundsfärg samt bakgrundsbilden (vita rosen), det blir nog inte ikväll. Måste först se vad jag ska ha, några förslag? Jag ska nog fixa med det imorgon!

FarmVille

Jag saknar min man som in i bomben! Bättre blir det inte när han ringer och berättar/pratar om saker som får en att lämna jorden för en liten stund! Åh han är mannen i mitt liv  widht=20.


Måste säga att jag har fastnat totalt för FarmVilleFacebook, någon mer som spelar det? Väldigt roligt är det iaf.
Så nu medans jag väntar på att kunna skörda mina grönsaker & bär, tänkte jag städa!
Jag ska börja med att bädda rent vår säng. Ska även vända om resårmadrassen så att där vi nu har fötterna kommer vi ha våra huvuden. Det är ett bra tips för att förlänga din/er säng genom att vända både på resårmadrassen samt bäddmadrassen. Och att göra det ca 1 gång om året. Plus att varje gång känns det som om att man har fått en ny säng, eftersom den blir lite hårdare i rumpan och ryggen. Vilket jag gillar eftersom jag har problem med min rygg!

Glöm inte bort att dammsuga säng + madrasser när du ändå är igång! Bra för att även lindra allergier.

Så här ser våran säng ut!

Hej

...det var ett tag sedan jag skrev nu. Jag har varit på truckutbildning hela vecka 08.00-16.00 samt att det ligger i strax utan för Skara så det tar dryga halv timmen att köra dit. Och trött är man när man kommer hem. Senaste gången jag gick upp tidigt / jobbade dagtid  var ju 2007! Jag har ju jobbat kvällsskift efter det bara, samt att när man är arbetsslös går man ju inte upp kl.06 frivilligt direkt!
 
Iaf nu har jag truckkortet, eller jag blev godkänd iaf. Kortet kommer hemskicka efter ca 2 veckor.
Så nu får jag köra motviktstruck :D


Nu måste jag äta börjar bli hungrig.
Ps. att ladda upp bilder har tydligen fungerat hela tiden för mig, bara det att jag råkat komma åt en "knapp".
Så det funkar nu! ds.

Party på Husaren.

Hej! Vi ska iväg på paarty party nu. En vän har hyrt Husaren så det blir middag och fest. Dessvärre är jag sjuk och käkar antibiotika och alvedon. Blanda sprit med det är inte det bästa för levern! Så ikväll kör jag. Rätt bra ändå eftersom vi åker till MALMÖ redan 08.00 imorgon bitti. Hemgång tidigt för mig/oss. Ps. att ladda upp bilder för mig fungerar fortfarande inte :( ds. HA en UNDERBAR kväll!

Älskar någon så...

Men va fan? Är det bara jag som inte kan ladda upp bilder, ändra texten ovs? Jag får inte upp den rutan. Och jag som har en SMINKNING jag gjorde igår att visa er! TYPISKT! Men nä nu ska jag iaf till stan och leta upp något jag ska ha till dopet jag och My Love ska till på söndag! Och har tvättid 14.00 så vi höres någon gång runt då och hoppas att det funkar då...

Couple's sleeping style

Detta tycker jag är lite roligt. Vissa kan man ju hålla med men andra inte.
Jag och min man sover i position:  1. Old coulpe sleeping style, 2. Sayang & usually oldman and young women sleeping style, 3. trust each other sleeping style, 4. women depends on man sleeping style, 5. relationchip is getting bad to worst sleeping style.

1.
Kan jag hålla med om, vi blev ju inte tillsammans igår.
2. Oldman?? jag är 3 månader ÄLDRE än min man.
3. Sant.
4. Sant.
5.  hmm? vi har inte ens kommit till bad. Eller blir det worst dirket? Äääh jag gillar bara att bre ut mig i sängen i bland :). Det är ju dumt att köpa en 180 säng och inte utnyttja varje cm, inte sant?
CoupleSleepingPosition1CoupleSleepingPosition2widht=140 


En sak jag inte fattar. Vem sover som New & hot couple sleeping style?
Jag menar, jag vill ju inte vakna upp och ha hans morgon andedräkt i nyllet, och tror säkert inte han vill ha min.
Även om vi sover face 2 face sometimes, så ligger vi inte med ansikte mot ansikte.


I vilken/vilka sleeping style's sover du och din

pojkvän/sambo/man i?

Mindscape !

Jag var och kollade på en bil idag. Även om vi redan har en bil, så vill jag ha en bil som jag kan ha att köra och handla med eventuellt köra till jobbet med. När min man använder den andra bilen. Det är ju inte JÄTTE roligt att cykla i blåst och snö (jag tänker att hösten är bara runt om hörnet). Men det blev inget. När jag väl har fått jobbet så ska min man hjälpa mig att hitta en pigg och bra bil för en billig slant. Så ska vänta ett tag med det.


Min kusin ( ) skicka något till mig på Facebook. Något om hans band Mindscape. Hittade en länk till deras MySpace sedan där man kan höra deras låtar m.m. Gå in och lyssna vettja! Det är riktigt bra och det är han som är sångaren i bandet.

Han har ju även gjort lite solo musik med. För er som har Spotify så kan ni även hitta hans låtar där.
Sök på Sebastian Ekstrand



Denna är en favorit!







Film, smink och poker!

  Igår kväll så stack jag och älskling till Hemmakväll och hyrde 3 filmer. The women, Skotten i Knutby - vägen hem & Julia.
 Vi har sett dom 2 första redan. Dom var bra! Skotten i knutby är ju helt störd - Rekomenderas!
Nu tänkte jag lägga mig i soffan med laptopen och spela lite poker på internet. Dock med "gratis pengar", dvs inga riktiga pengar. Men vem vet kanske en vacker dag. Det går ju rätt bra =)


Här kommer en sminkning från helgen. Jag blev nöjd med resultatet, men sedan när jag skulle fånga det på bild så blev det lite halvdant :(. Men men det kan inte alltid bli perfekt på bild! Hoppas ni kan föreställa er!

Lila (+lite rosa), mörkturkos/blå, samt svart

widht=170widht=150
 

widht=200  widht=165  

I Only Wanna Be With You

Vilken version är bäst?

Själv tycker jag ju sista version helt klart :)



 




Strålande väder

Det är strålande väder ute! så att sitta inne är inget jag ska göra.
Dock så har vi tvättid 14.00 så jag ska vänta tills klockan slår två och sedan ska jag lägga i två maskinen och bege mig ut i solen. Vart det leder mig vet jag inte ännu. Kanske stan? kanske Elins esplanad & Ica Maxi.
Time will tell.
Ha en underbar dag iaf om jag orkar kanske jag slänger upp en sminkning ikväll. Det var ju trorts allt ett bra tag sedan.

http://1.bp.blogspot.com/_YPLSyaja5vU/ST3vVyXiLXI/AAAAAAAAChU/GSrG486BMzQ/s400/bright+colorful+eyeshadow+makeup.jpeg

Bild: Google

By H&M

Saker från H&M som jag önskar fanns i min garderob!

widht=200widht=200
                                       399;-                                                                                 399;-

widht=200widht=200
                                   299;-                                                                      499;-

widht=200widht=200
                                   59:50;-                                                                              59:50;-
widht=200widht=200
                                 49:50;-                                                                                199;-

widht=200widht=200
                                     299;-                                                                          149;- (Glansig)

                                    
Nu ska jag hoppa in i duschen och göra mig i ordning. Min man och jag ska till stan lite senare och fika och ta en sväng om in till H&M :). Hoppas dom har fått in något av ovanstående iaf!

Närbild naturell

widht=200



Jag ska snart bege mig till skolan för att hämta ut mitt betyg, ska även kolla in lite kurser tänkte jag. Lika bra att plugga under tiden man inte får ett jobb. Ifall jag en dag skulle få fnatt att börja studera på högskolan (Vilket säkert aldrig kommer hända, men man vet ej). Jag är mer den typen som jobbar sig uppåt på företaget än den som pluggar sig till positionen, plus att man då även får pengar under tiden och inte behöver ta CSN. Men vi alla är olika. All cred till dom som orkar studera i x antal år!

Och enligt IF metall (mitt fackförbund / a-kassa). Så får man studera 50% under tiden man får pengar från a-kassan. Det är ju underbart inte sant...?

Fjärde augusti tvåtusennio.

Idag var jag på Arbetsförmedlingen och skrev på papper angånende truckförarutbildningen!
Den varar i en vecka eller en jobb vecka iaf (mån-fre). Det bästa är att även om jag inte har ett jobb efter att jag är klar med utbildningen(Vilken man egentligen ska ha) så valde dom att betala den till mig iaf !:) Blev jätte glad när dom berättade det. Men det var mest för att jag redan har truck erfarenhet. Så det ökar mina chanser till att få jobb.

Startar 17:e augusti - 21:e i Skara


Vad ska man göra nu då? Får väl diska och förbereda middagen tills baby kommer hem!
Adjö!

Arbetslampa, tack!

Vi behöver inhandla dessa fantastiska förslutningspåsarna som snart är slut. Dom är 1256 ggr bättre än vanliga 2L,3L &5L  plastpåsar. Det bästa med dom är att om man inte använda något som är kladdigt i påsen så kan man bara skölja ur den och återanvända den=)

Istad 25kr / 50 st


Vår skrivbordslampa gick även sönder för några veckor sedan. Så en sådan skulle också vilja inhandlas. Speciellt när mannens skola snart börjar igen och han behöver sitta här inne i datorrummet.
Gärna något hållbart denna gången och inte en i plast!

Barometer 399;-




Kroby 179;-



Sunnan 199;-

" Bra att veta
Solceller omvandlar solljus till el - ingen elektrisk installation behövs.
Drivs av solceller som omvandlar solljus till el; hjälper dig att spara energi och att minska din miljöpåverkan"
Synd att dom var så fula bara !

widht=150
Format  249;-

Inga snygga direkt. Den första (barometer) är nog den enda jag kan tänka mig.
Jag har väntat på ett samtal hela dagen. Arbetsförmedlingen ringde innan idag och berättade något positivt men skulle återkomma senare idag (om jag förstod det hela rätt) när hon var 100% säker.
Säger vad det handlar om när jag vet att det helt säkert och hon har hört av sig!

Åsa shirt

Söndag. Och snart är älskling hemma igen=). Det var något strul med tåget i huvudstaden så han blir försenad.
Gick till stan innan idag för att jag skulle handla hårband men kom hem med en shorta från Gina tricot för endast 29:-.

åsa shirtåsa shirt


 

Fast i färgen mullvad. Den sista som fanns och i rätt storlek.



Jag vill att det ska bli måndag! Väntar på ett samtal från arbetsförmedlingen och sen ska jag söka lite jobb och så.
Och förhoppningsvis kommer mitt nya Visakort, eftersom mitt blev spärrat i Tyskland. Inte bra.
Men nu ska jag ta och städa lite här hemma.


RSS 2.0