Bokföring...

Jag ska iväg och köpa en bok till skolan.
Japp ni läste rätt, skolan igen! Denna gången är det en kurs i Bokföring, mindre roligt.
Men det är saker som behövs göras, skulle gärna vilja läsa företagsekonomi också. Men jag börjar med en sak.
I värsta falla får jag läsa den kursen när vi flyttat ner till Malmö.

När jag kommer hem tänkte jag tipsa om Lyx & budget skor! Mycket intressant att det kan skillas det dubbla i priset i bland. Men nu ska jag duscha och sedan bege mig ut på promenad till skolan.

widht=350
Gammal bild...



Kooomigen nu! Jag vill ha 10 st när jag kommer tillbaka hem. Hjäälp mig ;)

bloglovin


Heeeeeeeeeej...

..allihopa!

Innan idag när jag kom från Willys så körde mammas gamla lastbil (såld) in på våran gatan här i Skövde.
Hur stora är oddsen på det? Det var iaf en märklig känsla över det.
Först trodde jag att det var mamma som körde hit och överraskade oss. Men nej :( i lastbilen satt två män.







Denna snyggingen har jag iaf kört....men psst! säg inte till någon för jag har inte C-körkort  (lastbils - körkort).

Nu ska jag baka äpplekaka på äpplen från mammas trädgård. Och ät med riktigt mycket vaniljsås!
Dessvärre bjuder jag inte ens på en liten bit...eller jo en liten bit till min man.


Skor, jobb & fest

..ska precis in i duschen. Idag är det jobb mellan 17.00 - 22.30 efter det ska vi på 30 årsfest. Jag blir dock lite sen men ska försöka att sluta tidigare om det går, iaf med 30 minuter om jag inte tar någon rast.

Jag ska jobba imogron också mellan 16.00 -21.00, så ska försöka att inte dricka så mycket ikväll.

widht=250widht=250Overknee stövel, 599;- by Ellos

widht=300Stövlett, 399;- by Ellos
widht=300Stövel , 699;- by Ellos

Har lite rabatter hos Ellos bland annat 40% på en vara. Man kanske ska slå till och köpa ett par..? blir ju nästan halva priset.


Uppdate

widht=300
Här är en bättre bild på färgen på min nya skor. Den andra var för mörk. Iaf så är jag kär. Hur sköna kan ett par skor vara egentligen?


Jag är kär i dessa. Någon mer som är det?


599 ;-

Från Din sko, jag har storlek 37 i fall någon känner för att köpa dom till mig :).

http://www.dinsko.se/Dam/Modeller/Stovlar.aspx?art=247553


Ny klippning samt färgning

Idag har det inte varit bästa vädret så just nu håller jag på att tvätta och ska snart diska, samt städa sminkskåpet som jag inte gjorde igår :).

Jag har ju klippt mig och färgat håret hos min vän Marika. Som är elev så då får man det för ca halva priset.
Jag ville ju ha färgen i min egna ljuston fast i brun, jag är ju råttfärgad så att färga håret "grått" är ju inte trevligt. Blev ju sjukt bra och när min egna hårton då så att jag slipper bry mig om utväxten =).

widht=330widht=320



Nya stövlar till hösten.

Jag ska snart börja plocka undan här hemma och även städa i mittt sminkskåp. Fick en del smink och smink produkter nu när jag fyllde år så jag känner att jag måste göra plats för dom:).

Idag köpte jag ett par nya skor till hösten och det känns som om att jag kommer bo sätta mig i dom. Dom är verkligen suuuuuper bekväma och sköna.


Måste tillägga att dom är lite mer ljusare än på bilden. Här ser dom nästan svarta ut men dom är mörkbruna.
Dem finnes på DinSko

Soooffan here i come!



18.30 - 19.00   Unga mödrar - Kanal 5
19.00 - 19.30   Vem vet mest? - SVT 2
19.30 - 20.00   Rapport med A-ekonomi - SVT 1
20.00 - 21.00   Idol 2009 - Tv4
21.00 - 21.45   Andra avenyn - SVT 1


Så då vet ni var jag ska befinna mig och se på dom senaste timmarna fram över!


So frantic

Tjeeeeeeeena!

Idag så börjar jag mitt nya jobb, men börjar inte fören 16.45-19.30 idag och imorgon 09.00-15.00 bara för att jag ska ha lite utbildning samt gå vid sidan om.

Innan dess ska jag till AMS och lämna papper, ringa min handläggare samt sticka till stan.
Måste även boka en tvätttid om det finns ledigt innan onsdag.

För på onsdag eftermiddag åker vi till Malmö.
Jag fyller ju år på fredag, samt att vi ska göra en annan sak som är hemligt. ÅÅÅh vad jag längtar!



Någon manligare finns nog ej, OOH YEAH!


11 September

Då var det ääääntligen helg!'
 Och på måndag börjar jag på mitt nya jobb! Riktigt skönt att sluta igår på mitt förra jobb. Vi skulle inventera i Trollhättan vilket ligger en bra bit från Skövde. Så går gick jag upp kl. 03.00 och gick och la mig vid 23.30. Så igår var det ett långt dygn för mig!

Idag har jag boka tid hos Marika som är en gammal arbetskamrat från Volvo som i år blivit klar med sin Frisör utbildning. Det blir klippning och färgning. Jag vill färga så nära till min egna hårfärg. Det ska bli kul, var ett tag sedan jag klippte och färgade mitt hår nu.


Jag köpte detta läppglans för några dagar sedan och måste ge det beröm!
Det kommer från Viva la diva och det ger verkligen MYCKET färg, inte som andra läppglans. Detta kan nästan klassas som ett läppstift fast i flytande form!
Färgen gillar jag med Nr. 4 - Fuchsia
Inhandlades på Åhlens för 60 kr.

widht=200widht=200

widht=250


it's too bad, but thats me

Detta är min lediga dag från jobb. Men på torsdag slutar jag!!
Skönt att slippa att gå upp kl. 04.00 det ska jag säga er !
Sedan är jag ledig under helgen och på måndag börjar jag på mitt nya jobb. Som jag glömt skriva om att jag fick.

I fredagas så var jag ju på intervjun vid 14.00 och han sa att redan klockan 16.00 skulle dom börja höra av sig till dom som fick jobbet. Klockan blev 16.20 och jag tänkte att aja, jag fick väl inte jobbet då. Satt mig vid dator och 16.30 ringde han och sa att jag hade fått jobbet. Snabba puckar.
Det är inte lika bra som på Volvo (jobbar där innan jag blev arbetsslös) och verkligen inte lika bra betalt.
Men det är något!

Jobbet är på widht=100.



To do list på min lediga dag:


- Se klart filmen YESman (sedan lämna tillbaka filmerna)
- Tvätta kl. 14.00 - 21.00
- Förbi stan en sväng
- Ringa arbetsförmedling och tala om att jag fått jobb
 ect.


Underbart säger jag bara!

Igår lyfte taket på Harry's i Skövde tror jag!



Detta får säga allt!


Lyckligaste i världen!

Gud vad jag är trött, men nu är det helg och jag ska inte upp och jobba förens på måndag!
att gå upp klockan 04.00 när man lägger sig vid 23-24 är inte roligt. Eller som i natt somnade jag inte förens vi 1-tiden.

Iaf så ska jag på en jobb-intervju på fredag! Jag längtar som bara den, jag vill faktiskt ha detta jobbet och hoppades på att dom skulle ringa mig, vilket dom gjorde igår!
" jobben rullar in som det ska, det går bra nu" hehe

Men nu har jag inte tid att sitta här, ska iväg på ärenden.
Och när jag är klar antar jag att jag kommer sova på soffan en stund :).

widht=280


RSS 2.0