Truckkort tack

Han har lämnat mig! kan ni förstå! jag fattar inte.
Jag är såååååååå ledsen, och kommer vara helt ensam. SOM TUR är gäller detta bara under helgen=D.
Saknar honom och längtar som bara den till söndag!

Jag HATAR (jag vet hatar är ett starkt ord) verkligen min handläggare på AMS!. Han verkar ju helt efterbliven.
När jag i våras skulle fråga om jag fick studera samtidigt som jag gick på A-kassa så visste han knappt inget. Och jag fick själv ta saken i egna händer. Jag ringde honom för en stund sedan och fråga om det finns möjlighet att plugga till truckkortet. Vilket han inte vet någon om heller så jag ska komma in till AMS och prata med någon annan. Har ringt till Kundtjänst också själv och dom hjälpte mig lite mer. Finns det något som min handläggare vet över huvudtaget egentligen?!?!?!
Och när jag ringde till honom och presenterade mig med namn och efternamn så visste han ju inte ens vem jag var!

Så nu ska jag ner och hämta tvätten sedan sticka ner till stan/ams och sedan köra iväg till Ica Maxi.
Ikväll blir det myskväll med mig,soffan & tv:n

XoXo Sanna

Rödvinbärssaft

Jag kom hem för en stund sedan. Har varit och handlat lite varor till middagen idag/kväll.
Jag ska laga ryggbiff med hemmalagade pommes frites med pepparsås, vad tror ni om det?

Något liknande, fast jag tänkte göra tjocka pommes och inte tunna & smala.


Där vi bor när vi är i tyskland, är verkligen helt underbara.
I år fick jag med mig lite rödvinbär från hennes trädgård. Så jag tänkte koka lite saft på det. Fick ju en burk gele av henne som om hade gjort och saften hon gav mig är snart slut =)



Nä dags att jag börjar sätta i gång, allt lär ta sin lilla tid och älskling kommer hem vid 17.00-17.30

Tillbaka

Hej hej. Det var ett tag sedan jag skrev nu.
Kom hem till Skövde måndags kväll/natt och har inte orkat skriva. Vill bara spendera tid med min man. Han var så sweeet som körde ner till Malmö när jag kom från Tyskland och sedan kör hem mig! Skönt att slippa ta tåget.
Å andra sidan måste jag hittat världens bästa kille som kör 38 mil + 38 mil för att hämta mig =).

Jag hade det iaf helt underbart på Nürburgring, som vanlig då!
Träffade även Michael Persbrandt som var där i år igen. Ny bil hade han med, en Nissan GT-R.
Som mamma sa: " Det var han som började att hälsa på oss" .
Dvs i år så var det vi som kom fram först och hälsade när han kom, och om han nu skulle tycka det är jobbigt så borde han ju inte pratat med oss från första början, eller hur?

Nä, nu vill jag att älskling ska komma hem, jag saknar honom massor även om han bara varit borta i 2 timmar hihi.
Här kommer lite bilder från resan iaf.

 width=
Här är bilen som jag körde!


Här är ett av varven som jag körde med den.


Mamma i kön på väg ut på banan.


Mamma i full fart!

 width=
Persbrandt

 width=
I år vart vi busiga och sprayade på banan.


V-tecken och mammas och mitt namn nere i Adenauer Forst kurvan.


På väg hem hade någon jävlen låst bomen för oss. Men vi lyckades komma ut till slut när en tysk gubbe öppnade för oss.


Snart bär det av!

Så nu är min 2 skrivor klara, ska bara bränna dom med. Men väntar på att några låtar ska laddas färdigt först.
En god blandning haha.

Volbeat (självklart)
Takida
Kings of leon
Michael Jackson
Jackson 5
Dead by April


Mixad blandningar yeees!
Bland annat är Jackson 5 - i'll be there. En favvis av alla hans låtar



Let me fill your heart with joy and laughter
Togetherness, well thats all Im after
Whenever you need me, Ill be there
Ill be there to protect you
With an unselfish love I respect you
Just call my name and Ill be there

=))

Jag är så jädrans tråkig den senaste tiden. Men just nu känns det som om att bloggen tar för mycket tid av mitt liv=).

Imorgon ska jag ha arbetsintervju och sedan ville dom att jag skulle prov jobba. Längtar som bara den, jag vill ha ett jobb! Hoppas det inte är så många som får den chansen att prov jobba och så. Då blir det ju tuffare konkurrans =(. Ikväll ska jag försöka lägga mig tidigt, börjar kl. 10.00 och vill gärna komma några minuter innan. Även om det tar mig 2-3 minuter att kommer till restaurangen.

Imorgon ska jag börja packa väskan!. Jag hittade fan ingen ledig tvättid, så jag får tvätta mina kläder jag ska ha med mig hemma hos mamma. Ska försöka att hitta en billigt tåg biljett hem också. Just nu ligger dom på 500 kr för en enkelbiljett.
Ska försöka hitta en på tradera, ni vet dom 1kr auktionerna som SJ brukar ha. Bara jag kan få en för 200kr blir jag nöjd!

Men nu ska jag städa och plocka undan.

Låt tips?

Hej och hå. Jag ska strax gå ut har nämligen lite ärenden att göra.

- Arbetsförmedlingen
- Köpa en vit t-shirt (till provjobbet, har bara vita t-shirtar med tryck på)
- Handla linsvätska på apotektet (glömde min i Malmö)
- Boka tvättid
- Handla mat
- Diska/plocka undan
- Lägga ner extra madrassen i källaren


Jag behöver lite hjälp!

Jag tänkte bränna 2 Cd skivor som jag tänkte ha i bilen på väg ner till Nürburgring. Tysk radio brukar inte vara så bra hehe. Så kan vara skönt att ha lite bra musik med sig. Någon som har något tips på bra bilmusik? Dem flesta musik geners funkar bra!

Men nu ska jag bege mig ut. Och idag ska jag försöka mig på att laga Pancit (Filipinsk maträtt)

widht=300

Hej!

Jag lever.
Men orkar inte blogga.
Vi hittar på saker varje dag här i Malmö och därför inte så mycket tid att ägna min tid åt att sitta och blogga.
Vi ska snart i väg så nu ska jag duscha och göra mig iordning. Jäkla dåligt väder det är här nere bara=(. Jag tog ju med mig massa klänningar och ETT par jeans. Borde bara vara en klänning och resten jeans hehe men men.
Vi kör hem imorgon, så vi hörs säkert då eller på måndag!

Kram kram

Malmö here we come

Då blir det Malmö om några timmar =). Stannar till på söndag, sedan åker jag nästan ner igen. Vi åker ju iväg den 17:e så jag vill ju komma ner 1-2 dagar innan.
Jag trodde att vi skulle åka på eftermiddagen runt 16-17-18 tiden, men han ska sova 2 timmar när han kommer hem från jobb ca 07.30. Sedan iväg och göra service på bilen och sen skulle jag köra första biten så att han kan sova i bilen tills vi byter.
Så nu blev det stressigare än jag trodde. Jag måste först kolla vädret i Malmö några dagar framåt så att jag vet vad jag ska packa med mig. Jag hoppas på shorts och klänningar samt sandaler/sandaletter =). Sedan ska jag försöka sova, lär ju ej hända.
Sedan sambon börjat nattskift så har det blivit att man själv har varit uppe lite längre. Vi brukar prata ibland när patienterna har gått och lagt sig eller lite lugnare iaf.

Här kommer gårdagens sminkning iaf!





Men nu blir det packning och sedan bedtime i extrarummet och kolla på Unga mödrar på Kanal5' s webb-tv.
Japp i extrarummet, den senaste veckan har det varit outhärdligt att sova i vårt sovrum. Med tanke på att vi inte kan sova med fönstret öppet på den sidan då tåget går utanför så har vi kampat här inne. På en 120cm säng med en 140cm bäddmadrass över. I vanliga fall har vi ju en vanilg dubbel(180cm) så det är lite tight=)



USA:s Nationaldag

Lördag idag för er som inte vet det=D. Vi är bort bjudna på födelsedagskalas, ingen speciell ålder så det skulle bli lite tårta och mys och någon cider för mig. Utgång blir det inte för mig, måste ju spara vart enda krona till resan.

Handlade iaf en sådan kort jacka i stentvättad färg inne på Gina tricot, har en i svart redan men det var inte så fint till den vita kläningen. Ja jag ville ha något mer på mig, man visa tuttar rätt mycket med klänningen tyckte jag. Och det är ju bara min man som får se dom=)
Sedan är jag på jakt efter läder armband, men hittade inga så stack in på Hem & hobby och köpte 1m lädersnöre.
Och vips så har man in förskaffas sig ett läder armband för en sjukt billig summa=).


Endast 14 ;-  =D


Man kan ju ha den hur man vill, jag tycker sista är snyggast iaf.



Men nu ska jag tvätta håret, sedan ska jag binda blombuketen och lägga till egen odlade blåklint.
Efter det blir det fransk manikyr på mig själv.


Fredags mys

Hej hej.
Idag tog jag bilen till Elins Esplanad. Stack dit för att handla mat men kunde ju inte motstå rean. Så det blev en vit klänning inne på Cubus! Vi ska iväg på födelsedagsfest imorgon tänkte antingen vara tråkig och ha den tunnika jag köpte i förrgår med svarta shorts och skor vet jag ej ännu, eller denna vita klänningen med dessa skor. Men det känns lite naket, någon som kan hjälpa mig med vad jag kan ha till? Ska nog ändå till stan igen imorgon eftersom jag ska en sväng till systemet. Så kom med förslag bara =)




Skorna som älskling köpte till mig från England, om ni minns?



Värt att läsa! hoppas ni orkar <3

Japp jag ska hänga på Mamma och hennes kompis till Nürburgring! Inte första gången utan 5:e eller 6:e gången blir det denna gången.
 Och denna gången ska jag köra ner själv! Och mamma "tvingar" mig till att kör ett varv själv på banan, men hon skulle sitta med och guida mig. Även om jag åkt några gånger på banan så är det ju en stor skillnad att köra på banan, samt att jag har ju ingen bil/kör vana ännu.

Lite information om Nürburgring:

" Nürburgring, i folkmun kallad Ringen av entusiaster, är en racerbana i Nürburg i Tyskland. Banan, som byggdes mellan 1925 och 1927, ligger 80 kilometer från Bonn och används bland annat för roadracing, DTM, truck racing och formel 1. Förutom racing har även världsmästerskapen i cykling körts på banan."

"  Banans mest kända del är den legendariska
Nordschleife, "Nordslingan", som är 20 830 (ca 2,1 mil) meter lång och har 73 kurvor. Nordschleife är ofta öppen även för allmänheten mot en avgift av 76 euro för fyra varv. Olyckor är ofta förekommande och det är inte ovanligt att banan stängs tillfälligt flera gånger om dagen för bortforsling av kraschade fordon och skadade förare. Även om Nürburgring främst används för racing är den, då den är öppen för allmänheten, fortfarande en allmän väg där tyska trafiklagar gäller.

Tysklands största rockfestival, Rock am Ring, hålls varje år på Nürburgring."

Skulle ni vågar köra där? Jag gör inte det! Men ska iaf prova, i hope

Vi tar båten från Malmö till Travemünde sedan är det 60 mil på autobahn =). På hemvägen blir det nog en annan väg och då blir det 90 mil, vilket är den "vanilga" vägen.

Vi har hyrt en bil till mig och det förhoppningsvis om ingen crasha eller skadar den under tiden så ska jag köra en Mini cooper.
bj-1.jpg image by cutters68
- 1.6 liter, 4 cylindrar/16 V
-
88 kW
(120 hk)
- Max hastighet: 203 km/h
- 0-100 km/h på 9.1 s
  (sakta ju)
- Genomsnittlig bränsleförbrukning: 5.4 l/100 km
- CO2-utsläpp: 129 g/km

Köra i 200 blås i denna, jaaaa då!


Jag längtar en del, men det gör nog inte mitt bankkonto haha


Sex on fire

Jag ska snart börja med ett långt inlägg (tror jag det blir, jag kan ju inte se in i framtiden direkt)
Men men. Jag börjar med en mjuk start och en bra låt


Ni har säkert hört den, den är inte så ny.

Nytt..

Jag kommer inte orka göra ett inlägg om resan och om det blir av. Jag skriver ett långt om det imorgon! jag lovar!
Idag har jag sprungit ärenden på stan samt hunnit shoppa lite. Blev en blus från gina som jag tänkte ha till antingen jeans shorts eller vanliga shorts. Nice nice!
Nu ska jag fortsätta kolla på Armageddon med honom i soffan. Köpte jordgubbar på torget innan idag, så dom ska fram med lite vaniljglass =).
 


widht=100

Eller vad tror ni om det?

RSS 2.0