23: december

Idag ska sambon firas när min mamma har kommit upp.
Jag ska strax börja baka lussekatter och valmobullar till imorgon JULAFTON :).
Måste även iväg till affären för saker som jag glömde handla igår, och jag tänkte gå dit.


Igår kväll och natt har det snöat som f-n, så mycket att jag inte ens kan se mina blommor haha.




Jag kommer tyvärr inte skriva något under julen nu tror jag, för det första så är ju mamma på besök samt att jag jobbar den 25:e och den 26:e. Den 27:e åker vi hem till Malmö och den 28:e kommer jag och baby antagligen vara ute på stan för att handla hans kostym till nyår & examen. Och jag behöver hitta en klänning + kavaj.


Köttbullar och pepparkakor

Igår satt jag och skrev inköpslistan till julmaten tro det eller ej.
I år ska ju jag och sambon ha julafton här uppe med min mamma på besök.
Jag har beställt snö till Skövde på julafton och det ser ju lovande ut iaf.

Innan julafton ska jag ha bakat lussekatter, valmobullar, knäck, pepparkakor/hus och lagat samt rullat några 10-tals köttbullar.

Idag tänkte jag göra köttbullar eftersom man ändå kan frysa in dom så länge. Hinner jag blir det nog lite pepparkaks bak med =)


widht=270

Nu är det jul här i vårt hus...

Det var ett tag sedan jag skrev nu, och roligt nog är det några läsare som kommer in varje dag och tittar! Kul!

Jag har bara varit i Malmö tisdag-söndag. Har träffat vänner, mamma, pappa och till och med jobbat lite åt mamma's företag. Körde budbil från Malmö - ängelholm - kungsbacka - göteborg - Malmö. Vilket var jätte roligt, lyssnade/sjöng till musik och körde samtidigt som man får betalat. Bättre blir det väl inte?


Igår kläddes även den obarrade julgranen =). Samt att jag fixade lite julkrukor med hyasinter, grönmossa, presentsnöre och stjärnkonfetti.


Det blev den på Rusta som är 120 cm.

widht=450

widht=350







Jag vill ALDRIG...

...vara utan, någon som tar av mig glasögonen när jag somnat i sängen framför tv:n.

...vara utan, att vakna upp på morgonen utav att man blir kliad på ryggen. ♥

...vara utan, att veta att någon tittar på en när man ligger och sover.


...vara utan, att kunna krypa lite närmre när man vaknat upp från en mardröm.

and so on...
and so on...





" And i will love you, baby - Always
And i'll be there forever and a day - Always "

 


Julpynt

widht=100 widht=100

 

 

Man får ju inte glömma bort att julpynta bloggen lite också, eller vad tycker ni?

 

 

 

 

Next stop: duschen sedan ner till Hem & hobby för att handla sytråd och grenuttag eller förgreningskontakt om dom har det. Annars får jag väl ta bilen bort till Clas ohlsson.

 

 

Tryck på F5 om ni inte kan se det.


1: december

widht=100 widht=100





Ja då får man väl säga att det är vinter idag.                                      


Idag tänkte jag julpynta
lite här hemma, eller iaf sätta upp adventsljusstakarna och julstjärnorna.

Igår köpte jag lite jul tyg inne på Hem & hobby som jag syr 2 löpare utav och är snart klar, men den röda tråden tog slut igår när jag sydde den sista, typiskt nog.

Tycker det är roligare att sy egna dukar för då blir dom sina egna och alla andra har inte lika dana. Plus att det är billigt eftersom jag köper det på metervara.
Den till matbordet kostade 60 kr och till soffbordet 40 kr.
Det räcker ju att man köper hur bred man vill löparen (ex. 45cm) eftersom bredden på tyg rullen oftast ligger på 140-150 cm, vilket räcker långt till en löpare.


Har precis jul städat innan jag börjar pynta, mycket viktigt att göra innan tycker jag!

Ps. Låten har inget med inlägget att göra, utan bara är bra och kommer från Takida's senaste album.


RSS 2.0