Gud, du ser väl den som liten är?...eller?

Denna låt samt text vill jag tillänga till Er som är troende, eller åtminstånde tror på Gud iaf.
Själv gör jag INTE det.
Läs och lyssna på texten så kanske ni förstår vad jag menar.
Mer behöver jag väl inte säga (Läs: skriva)



Stackars den som liten är
när stora bara ställer till besvär
somliga får, somliga tar
somliga ger och dom får inget kvar

Stackars den som utnyttjad blir
av far som har hjärnan i sitt underliv
dagarna kommer, dagarna går
och far kräver mer och mer för varje år
han knäpper sina byxor och ler

FÖR GUD, DU HAR VÄL BARNEN KÄR
MEN SER DU DEN SOM LITEN ÄR ?
JA GUD DU HAR VÄLL BARNEN KÄR,
MEN SER DU DEN SOM LITEN ÄR
JA, SER DU DEN SOM LITEN ÄR?


Hennes far var en man i sina bästa år
med fru och dotter på elva år
med frun ur huset söker han tröst
hos sin lilla dotter som knappt fått bröst

Hon har fått lära sig att hedra sin far
med gråten i halsen och med rumpan bar
han tvingar sin dotter till förnedrande sex
kan inte kontrollera sitt dotterkomplex
hon knäpper sina händer och ber

FÖR GUD, DU HAR VÄL BARNEN KÄR
MEN SER DU DEN SOM LITEN ÄR
JA GUD DU HAR VÄLL BARNEN KÄR,
MEN SER DU DEN SOM LITEN ÄR
JA, SER DU DEN SOM LITEN ÄR?

Han får aldrig nog av sitt sjuka begär till sitt barn
hon får aldrig mod att berätta för nån om sin far
hon får nu aldrig sin oskuld tillbaks
vi knäpper på vår TV och ser

FÖR GUD, DU HAR VÄL BARNEN KÄR
MEN SER DU DEN SOM LITEN ÄR
JA GUD DU HAR VÄLL BARNEN KÄR,
MEN SER DU DEN SOM LITEN ÄR
JA, SER DU DEN SOM LITEN ÄR?

JA GUD DU HAR VÄLL BARNEN KÄR,
MEN SER DU DEN SOM LITEN ÄR

JA GUD DU HAR VÄLL BARNEN KÄR,
MEN SER DU DEN SOM LITEN ÄR

MEN SER DU MIG SOM LITEN ÄR…?


Lyx Vs Budget

                Lyx                                                                               

Budget


Giuseppe Zanotti Cindy suede ankle boots                                  width=200
Giuseppe Zanotti - Ca. 7000;-                                                                      Scorett - 1599;-


Sanna testar Lash builder från I.D

Förra veckan var jag på stan och köpte min efterlängtade Lash builder från I.D bare minerals.



" Vårdande, skyddande primer som ger både volym och längd.
Ger en boost åt även de mest glesa fransar och maximerar effekten av din mascara.

Appliceras direkt på fransarna från fransroten och upp. Vänta några sekunder innan mascaran appliceras. Kan även användas som vårdande kur. "



widht=150 Före widht=widht=150

widht=170  Efter  widht=170


GRATTIS

Igår kväll 21.20 fick Camilla och hennes sambo äntligen sin efterlängtade lilla son.
Ett stort grattis till dom verkligen!


                                                                                  Bild: google

 
Det märks verkligen att man börjar bli äldre, när både mina vänner och min sambos vänner börjar producera bebisar. Min mans vän fick också barn nr 2 för några månader sen. Det är bara vi som ligger lååååångt efter haha. Men nån gång är det väl vår tur med.


Sminktips

Jag måste verkligen tips om en sak och det är tradera. Som många av er redan känner till MEN.
Brukar ni köpa ert smink där? Mycket av det som finns i mitt sminkskåp kommer nämligen därifrån. Och det är ju inte begangat nu om ni tror det.
Jag brukar alltid köpa mitt I.D bare minarals smink där iaf och det funkar jättebra för mig. Och man får det för halva priset. Där finns allt från foundation, öggonskuggor, mascara, penslar/borstar och läppstift m.m.
widht=220 
Den stor burken (9g) av I.d foundation kan du få för ca. 200-250 kr och butikpriset ligger på ca 485 kr.

widht=200
Jag tänkte att jag skulle köpa den nya Lancome hypnôse Drama - mascaran. För ca 150 kr och butikpriset ligger på ca 275 kr


Jag tycker att ni ska kolla utbudet, för det finns alltid några-många kronor att spara. Tyvärr så finns ju inte ALLT som man vill köpa. Men mycket av det!


Mary Ann's place

Plugg, plugg, plugg och åter plugg.
Här hemma är det massa bokförings plugg, inte så roligt men måste ju göras!

Idag kommer mamma "förbi" (40 mil) och käkar kvällsmiddag. Hon har varit i Falun och ska vidare till GBG och då kommer hon att passera underbara Skövde, haha.



Videon har inget med inlägget att göra. Utan bara är min favorit låt med Volbeat helt enkelt...




Still the crying hurts in your head
Well I'm still beneath your feet
Well oh God don't seems to follow
Hear my prayers until tomorrow's settlement

Side by side with Lucy's stone
You two are forever missing colours in my home






 


Svenska hollywood fruar i Sverige

Jag hoppas ni såg Robins i lördgas.
Om inte så kommer ett litet inslag från i lördags här. Underbart


Heeeeeeej allihopa

I helgen har mamma varit och hälsa på oss. Väldigt mysigt!

Har även jobbat
och igår fick jag en kund som stod och skrek på mig om varför vi bara hade 2 kassor öppna när vi i självverket hade 3 m.m. Sedan är det ju inte JAG som bestämmer hur många kassor som är öppna utan chefen, så skrik på honom istället. Men nääää IDIOTEN skriker på mig som nyss har börjat på detta nya jobbet.

Iaf så var jag och sambon på bio igår och såg Flickan som lekte med elden. Den var lika underbar som Män som hatar kvinnor. Och tredje och sista filmen - Luftslottet som sprängdes har redan bio premiär den 27 November. Här går det undan! Jag hoppas den sista filmen slutar bra iaf :).
Någon som också sett 1:an och 2:an?

Nu ska jag duscha för att sedan stoppa i  2 tvättar i maskinerna, gå en promenad ner till AMS för att lämna blankett och sedan in på Willy's.
Kommer nog att stanna inne på Åhlen's för att handla den dära stora vita stickade halsduken som passar till min nya höstjacka jag köpte i lördags. Lite tråkigt att ha en mörk jacka och sedan en svart halsduk i höst/vintermörkret tänker jag.

                                
                                                                    Min nya jacka



Den berömda spikmattan

Jag har en fråga ang. den hära berömda spikmattan. Är det någon som har provat den och vad tyckte ni?



Jag har nämligen problem
med min rygg, nedre delen av den.
Och undrar om denna då kommer funka för mig?. Det sägs ju att den ska funka för rygg och nacke. Då tänkte jag att det rör sig om övredelen av ryggen.

I veckan gick jag inne i en affär här i Skövde som är en billigare affär av inredning m.m.
Där sålde dom denna mattan för ENDAST 150 :-
Självklart är det ju nästan inga pengar, men vill ändå inte slänga ut pengar på något som inte kommer att fungera.

Så om du prova denna, skriv gärna en kommentar om vad du tyckte.

 


Ny säsong för DH



Ikväll klockan 21.00 börjar ju Desparet housewives igen. Någon mer än mig som kommer att sitta bänkad. Jag skulle vilja ha 1 kg godis, dessvärre har jag ju inte och orkar inte dra och handla heller efter som min man är på jobb och har bilen:(. Lat som man är.
Men jag hittar säkert på något!


Att göra.

Dagens to do list:

  • Tvättid 14.00 - 21.00
  • Lämna in ansökan till truckkort A i skolan
  • Diska & plocka
  • Möte för * * * * 19.00 -20.30. Är nervös!
  • Kolla på en massa tv! (Sambon praktiserar kväll idag)
  • Skriva/blogga om Lyx vs. budget
  • Plugga lite uppgifter i bokföringsboken


Jag skulle ju blogg om lyx vs budget igår och typiskt nog så funkade det inte att klistra in bilderna för mg igår på laptopen. Idag blir det nya försök på den stationära datorn det kan jag lova!

Men nu ska jag sortera tvätten så att det bara är att slänga in i maskinen när det är vår tvättid.


RSS 2.0