Sjuk värld vi lever i.

Jag är hemma nu=) verkar som om att det funkar bättre nu iaf?
Hoppas ni orkar läsa, rätt intressant faktiskt!

Läste Stinalee's senaste inlägg, jag tycker det är så himla hemskt att sånt verkligen sker i verkligenheten!. (Små flickor säljer sig till europeiska män, för att dom inte har samma rätt att ha ett vanligt jobb, studera m.m. För att dom är födda till tjejer, och pengar behövder dom ju)

Och det gäller ju samma sak som när man säger, men äh jag kan ju inte köpa denna tröjan eller leksaken ect för den är ju tillverkad av ett litet barn.
Samtidigt som jag tycker att det är SÅ JÄVLA FEL med att barn under 15 år ska behöva jobb, så är det samtidigt oftast det enda sättet för dom att få mat på bordet.
Jag menar går du och köper den tröjan så bidrar du kanske till att den lilla flickan kommer kunna få mat nästan morgon för att hon ska överleva. Samtidigt så utför hon saker som ett "nomalt" barn som kommer från ex. Europa inte skulle behöva göra. Ett barn borde alltid få vara ett barn!
Och ett barn ska ALDRIG ha sex. 
Här hemma går vi och klagar över att: du har hela din gadrob full med kläder, men ändå lik förbaskat varje gång du ska gå ut med töserna så har du inget att ha på dig. Varför? 

VARFÖR KAN INTE VÄRLDEN VARA MER RÄTTVIS?


Karln jobbar så jag är hemma själv, ska byta om till mjukis och dricka te och äta mackor framför tv:n.
Kommer ett nytt inlägg när jag ätit och så =). Kommentera gärna inlägget, vad tycker du?


Kommentarer
Postat av: Shimmer.nu

Håller fullständigt med dig!

det är en vidirg värld vi lever i.

2009-05-10 @ 19:09:03
URL: http://shimmerbloggen.blogg.se/
Postat av: BJERNHAGEN

Jo du fixar det nog! Nej vi läser B också tyvärr.. :/

2009-05-10 @ 19:18:49
URL: http://lisabjernhagen.blogg.se/
Postat av: PaRscHi

jaha ok. då måste det vara den :)

2009-05-10 @ 19:25:49
URL: http://parschi.blogg.se/

Kommentera något:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Min bloggadress är:

Skriv något gulligt till Sanna här:

Trackback
RSS 2.0